Podjezdem mezi ulicemi Průběžná a Švehlova vede tramvajová trať spojující Strašnice a Vršovice s Hostivaří, místo které budou lidé muset využít náhradní autobusovou linku X26. Ta bude podjezd objíždět po trase Švehlova – Jižní Spojka – V Korytech – Průběžná – Na Padesátém. Výluka se dotkne také autobusových linek 101, 175, 195, 138, 177, 188 a 154.

Objízdné trasy pro řidiče budou ve směru do Strašnic s ohledem na uzavření podjezdu v Korytech poměrně komplikované – budou muset oblast objet buď přes Bohdalec a Vršovice, nebo přes Průmyslovou a Rabakovskou, případně Černokosteleckou. V opačném směru budou moci řidiči využít stejnou trasu jako autobusy.

Železniční most půjde k zemi

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která opravy zajišťuje, plánuje železniční most zbourat a nahradit novým. Ten by měl být vyšší, protože kvůli nízké výšce stávajícího podjezdu se často stávalo, že nákladní vůz shodil tramvajové troleje a zablokoval tím dopravu v celé oblasti.

Podle projektu SŽDC budou po rozšíření v podjezdu umístěny zastávky tramvaje, čekárna a odbavovací prostory pro novou vlakovou zastávku Zahradní Město. Z podchodu se lidé na železnici vedoucí po viaduktu dostanou po chodnících, schodištích, výtahy a eskalátory.

Vznikající téměř sedmikilometrový koridor mezi Hostivaří a hlavním nádražím bude první českou čtyřkolejnou tratí. Budou na něm dvě nové zastávky, a to Zahradní Město a Eden. Nádraží Vršovice čeká přeměna a rozšíření. Naopak trať ve Strašnicích i se zastávkou zanikne, místo ní má vzniknout promenáda. Stavba vyjde na 4,4 miliardy korun, z toho tři miliardy chce SŽDC získat z evropských fondů. Termín dostavby je stanoven na podzim 2021.

Fotogalerie
5 fotografií