V devatenáctém století stála uprostřed Radotína cementárna. Využívala tehdy železničního spojení do Bavor. V roce 1963 ji zavřeli a do osmdesátých let dělala jenom ostudu. V té době ji mělo nahradit sídliště a obchodní dům, jenže…

Projekt nebyl dokončený, v okolí zůstaly jen panelové domy a velké parkoviště. Radní se proto tento nevzhledný prostor rozhodli proměnit v moderní náměstí: „Došlo k ujasnění zásadní spolupráce s vybraným developerem v podobě parametrů projektu. Podařilo se například vyřešit majetkové poměry a scelit pozemky v centrální části,“ napsal starosta Karel Hanzlík (ODS) v Novinách Prahy 16.

Více bytů a parkovacích míst

Změny se týkají i nádraží Radotín, kde dojde k úpravě přístupů. Do Vrážské ulice povede nový podchod a na opačnou stranu bude zase ústit do nového centra. Místo současné sídlištní výtopny bude na budoucím náměstí radnice s úřady a městskou i státní policií.

Na náměstí bude navazovat obchodní třída.
Na náměstí bude navazovat obchodní třída.
Autor: třiarchitekti

Náměstí pak bude mít velikost 40 x 50 metrů a bude osázeno zelení. Jeho konec pak bude navazovat na obchodní bulvár. Architekti navrhli i tři obytné domy a nový parkovací dům P+R. Celkově přibude 440 míst k parkování. Podle starosty se Radotín dočká nového náměstí v roce 2022, teď se musí vypsat výběrové řízení na stavební firmu.

Fotogalerie
6 fotografií