Pražané si už brzy budou muset zvyknout na nové dopravní řešení v Holešovicích. Na křižovatce ulic Heřmanova a Bubenská přijdou šoféři o jeden jízdní pruh, naopak na místě díky tomu vzniknou nová parkovací místa. Došlo také k rozšíření chodníků a přibyly i bezpečné cyklopruhy.
Radnice Prahy 7 se ztráty jízdního pruhu z hlediska dopravy nebojí. „Otevření tunelu Blanka přeneslo úbytek aut v oblasti Letné. To nám umožňuje plánovat dopravu na našem území tak, aby byla klidnější a bezpečnější. Přesvědčili jsme se, že zklidnění ulice Veletržní, kde téměř před rokem došlo k odebrání jízdního pruhu a přidání parkovacích míst a cyklopruhů, nijak nenarušilo plynulost místní dopravy,“ uvádí zástupce starosty Ondřej Mirovský.
Mezi další úpravy na křižovatce ulic Heřmanova a Bubenská nově patří zkrácení přechodu pro chodce a přidání nového přechodu přes napojení garáží. Došlo také na bezbariérové úpravy.
Praha 7 chce vytvořit „Zónu 30“
Místní úřad chce v dopravní úpravě své oblasti pokračovat. Z důvodu zklidnění a vyšší bezpečnosti by radnice ráda prosadila vytvoření takzvané „Zóny 30“, kde by se snížila maximální povolená rychlost z 50 na 30 km/h.
Válka o kamiony: „Pokud zakážete vjezd do hlavního města, my do obcí,“ hrozí starostové pražskému magistrátu
Do této zóny úřad plánuje zahrnout většinu komunikací od ulice Bubenská směrem na Letnou. Takové omezení by se ovšem netýkalo hlavních dopravních tepen v oblasti – tedy ulic Veletržní, Milady Horákové a Korunovační.
„Předpokládáme, že si na plošné snížení rychlosti na Letné budou řidiči chvíli zvykat, domníváme se však, že je to krok správným směrem, který funguje v řadě evropských měst. Snížení rychlosti na třicítku umožní nejen bezpečnější pohyb chodců a cyklistů, ale sníží rovněž hlukovou zátěž z projíždějících aut,“ míní místostarosta Ondřej Mirovský.