„Dosavadní prostory na adrese Koterovská 162 jsme přebudovali tak, abychom vytvořili sedm oddělených pracovišť pro vyřizování agendy řidičských průkazů. Boxy jsou vybaveny kamerami, kterými pracovník žadatele vyfotí na průkaz, a také tablety pro pořízení digitalizovaného podpisu,“ uvedl vedoucí odboru registru vozidel a řidičů Jiří Marek.

Podle nového opatření platí, že žadatelé si na nejbližším úřadě vyřídí vydání nového řidičského průkazu, a to i v případě dalších rozšíření oprávnění, výměnu starého nebo neplatného průkazu za nový, vydání paměťové karty řidiče do digitálního tachografu i mezinárodní řidičský průkaz. Nejsou tak omezeni jen na místo trvalého bydliště.

Papírová fotka na mezinárodní řidičák

 „Při podání žádosti o vydání dokladu nebo při jeho výměně už žadatel nebude předkládat papírovou fotografii. Jedinou výjimkou, kdy je zatím stále třeba papírová fotografie, je žádost o mezinárodní řidičský průkaz, jehož podoba je přesně stanovena mezinárodními dohodami,“ řekla mluvčí magistrátu Eva Barborková.

Skončila také povinnost měnit doklad při změně bydliště. Zároveň se mění správní poplatky. „Ten za vydání nového průkazu se zvyšuje z původních 50 na 200 korun. Zvýší se také poplatek za zrychlené vydání průkazu do pěti pracovních dní z 500 korun na 700 korun,“ dodala Barborková s tím, že výměna dokladu, kterému končí platnost, bude i nadále zdarma.

Platnost 10 let

Stále platí, že řidiči motocyklů, osobních vozidel a další mění řidičské průkazy po deseti letech. Řidiči, kteří mají oprávnění řídit i nákladní auta a autobusy, si musí vyměnit průkazy každých pět let.

Standardně se nový řidičský průkaz vydává do 20 dní od podání žádosti. Pokud ale z nějakého důvodu potřebuje žadatel řidičský průkaz rychleji, lze požádat o zrychlené vydání do pěti pracovních dní, které je ovšem dražší.

Registr řidičů v Plzni odbaví týdně zhruba 1500 lidí. Počítá se, že mimoplzeňských zájemců o vyřízení řidičáku mělo být o 10 až 15 procent více. „Pravděpodobně půjde zejména o občany dojíždějící do města za prací či studiem, pro něž bude pohodlnější vyřídit si tuto agendu v Plzni než v místě trvalého bydliště,“ řekl náměstek primátora Petr Náhlík. Na registru počítají i s alternativou, že v případě velkého zájmu klientů navýší počet pracovníků.   

Fotogalerie
6 fotografií