„Hlavním cílem pro tento rok bylo navrhnout spolehlivý vůz a vylepšit jeho jízdní dynamiku. I z tohoto důvodu jsme přepracovali aerodynamiku vozu, která zahrnuje například systém DRS (drag reduction system) na předním i zadním křídle,“ vysvětlil kapitán studentského týmu Martin Mrázek.

Vůz pohání motor Yamaha R6 se čtyřstupňovou převodovkou. U toho studenti přepracovali sání a  motor vybavili druhou sadou vstřikovačů paliva. „Tyto změny přinesly zvýšení točivého momentu a současně snížení spotřeby. Na voze jsme použili nová magneziová kola R10, čímž jsme snížili hmotnost rotačních hmot o tři kilogramy,“ popsal Martin Mrázek.

Modernizací prošel i systém uložení kol a diferenciálu. Díky použití menších ložisek se podařilo zredukovat hmotnost těchto systémů o více než 30 procent.

 

S návrhem monopostu začal tým 23 studentů loni na podzim. První součástky šly do výroby v lednu, kdy odstartovala i samotná výroba vozu. Závodní sezónu studenti zahájí v první polovině července závodem Formula Student Italy na okruhu Ricardo Palleti ve městě Varano de Melegari. V konkurenci 90 týmů budou chtít obhájit loňské čtvrté místo.

Začátkem srpna se pak studenti zúčastní závodu Formula Student Czech v Mostu, kde se v minulé sezóně umístili na sedmé příčce. Posledním letošním závodem bude Formula Student Germany. Na okruhu Hockenheimring se ho zúčastní přes 110 týmů více než 2000 studentů z celého světa.

VIDEO: V Brně se loni představily podomácku vyrobené formule.