Jižní most dlouhý patnáct metrů, po kterém jezdily vlaky sto let, sundával veliký jeřáb. „Konstrukce se rozdělila na tři díly, z nichž každý vážil 35 tun. Dva díly složil jeřáb před budovu nádraží, kde se rozeberou a odvezou do šrotu. Třetí část zamíří do deponie SŽDC,“ řekl vedoucí projektu Jan Zemánek.

Video
délka: 03:36
720p 360p

Plzeň přišla o jednu ze svých dominant: K zemi šel druhý z mostů u hlavního nádraží. Zbyněk Schnapka

Precizní práci předvedl jeřábník Marek Smitka (28). „Most sundávám vlastně poslepu. Spoléhám se na kolegu, který mi dává příkazy přes vysílačku. Říká doleva, doprava či nahoru a dolů. A já poslouchám. Člověk musí mít cit a musí tuhle práci mít tak trochu i v krvi. Už to dělám 10 let,“ řekl Marek Smitka.

Nový most, který vznikne na místě toho starého z roku 1905, bude měřit 25 metrů. Bude tak o deset metrů delší. Vytvoří se prostor k rozšíření silnice vedoucí pod ním. Nový most klenoucí se nad Mikulášskou ulicí by měl být hotový v červenci.  Ulice se pak veřejnosti otevře na konci letošních letních prázdnin, tedy 31. srpna.

Odstranění a znovu postavení obou mostů, jižního a severního, je součástí rozsáhlé rekonstrukce Hlavního nádraží v Plzni. I nadále tady bude probíhat výstavba nových nástupišť a jejich zastřešení, části servisního a východního podchodu, technologických zařízení a rekonstrukce železničního spodku i svršku. Celkově by hlavní stavební práce měly skončit na přelomu listopadu a prosince letošního roku. Úplné dokončení se plánuje na první polovinu roku 2019.

Fotogalerie
39 fotografií