Incident se podle obžaloby odehrál na silnici mezi Chebem a obcí Velká Hleďsebe. „Tomáš G. řídil vůz Audi Q7, ve kterém vezl předsedu představenstva společnosti a. s. Emita Investments CZ a jeho manželku. Třikrát se pokusil vytlačit se silnice vůz Toyota Landcruiser, kde cestovali čtyři lidé,“ uvedl státní zástupce Pavel Hajný.

A nebyla to žádná legrace. Při incidentu se jelo i rychlostí 170 km/h! „Kdyby vůz toyota vyjel mimo vozovku a převrátil se, cestující by podle znalců z oboru soudního lékařství utrpěly zranění a to nejméně zlomeniny rukou a nohou, klíčních kostí a horních žeber,“ řekl Hajný.

Bývalý policista Tomáš G. odmítá, že by seděl za volantem Audi Q7. „Auto jsem neřídil. Byl jsem spolujezdec. Najali si mě jako ochranku na valnou hromadu v Chebu. Do auta jsem nastoupil a zase vystoupil v Praze. Na cestě z Prahy do Chebu a zpět se nikde nic nestalo, o žádném incidentu nic nevím. Byl jsem překvapený, když tři měsíce po této cestě do Chebu za mnou přišli policisté s tím, že jsem měl někoho vytlačovat ze silnice,“ hájil se Tomáš G.

Strach o život

Jinak ale mluví Jitka U., která cestovala ve vytlačované toyotě. „Šlo nám o život. Musel vědět, že nás může zabít. Vím na sto procent, že za volantem Audi Q7 seděl on. Najížděl a vytlačoval nás celkem třikrát. Když jsem zjistila, že nejde o legraci, měla jsem veliký strach a hned jsem volala na policii,“ řekla Jitka U. „Nejdříve na nás zezadu najížděl. Pak jel vedle nás a celým bokem auta se nás snažil vytlačit ze silnice. Pak se dostal před nás,“ popsala první vytlačování Jitka U.

Kameny létaly od krajnice

Krátce nato mělo dojít k druhému incidentu. „Audi Q7 hodně zpomalilo. Jelo 40 km/h, my za ním, a tak jsme projeli celou vesnicí. Za obcí jsme ho předjeli a pokračovali normální cestovní rychlostí asi 90 km/h dál. Zase nás dojel a opět nás vytlačoval ze silnice. Jeli jsme koly po krajnici a kameny nám létaly do podběhů,“ vzpomínala na druhé vytlačování Jitka U.

Řidič Audi Q7 sešlápl plyn a toyotě ujel. „Čekal na autobusové zastávce. Když jsme ho minuli, vyjel za námi a snažil se nás opět vytlačit ze silnice. Zase se dostal před nás, my vyhodili blinkr, že odbočíme. Tím jsme ho zmátli. On vyjel na sjezdu z cesty a my na poslední chvíli změnili směr jízdy a pokračovali dál po hlavní,“ uvedla o třetím vytlačování Jitka U.

Chtěl nás zranit

K havárii toyoty nedošlo jen kvůli včasné a rychlé reakce řidiče Davida S. a to i kvůli jeho praxi při řízení závodních vozidel na okruzích. „Jejich jasný cíl bylo nás zranit. Dělal jsem manévry, které nás zachránily. Při tom jsem se o nás bál. Byl to nepříjemný pocit zvláště, když řídíte a máte ještě tři lidi v autě, za které máte zodpovědnost,“ uvedl řidič toyoty David S.

„Když nás naposled vytlačoval z cesty, bylo to při rychlosti 170 km/h, takže to bylo hodně nebezpečné. Vážnost situace jsem si ještě více uvědomil, když jsme pak byli na místě s policií a ukazovali jim, co se tehdy odehrálo. Uviděl jsem kolem cesty betonové mostky a sloupy. Kdybychom v nich tehdy skončily, mohlo být po nás,“ dodal David S.

Soud byl odročen na neurčito kvůli obhájci Davidu Třeštíkovi. „Soud má pochybnosti o jeho způsobilosti adekvátně zastupovat obžalovaného,“ řekla soudkyně Ivana Růžičková. Za pokus těžkého ublížení na zdraví hrozí expolicistovi až 12 let vězení.

Fotogalerie
2 fotografie