„Zatímco loni jsme za celý červen vyřizovali 4,5 tisíce žádostí, letos to bylo již sedm tisíc a tento trend pokračuje i v červenci,“ uvedl vedoucí Odboru registru vozidel a řidičů Jiří Marek.

Mezi žadateli jsou například firmy, které mají formální sídlo v jiném městě, ale své provozovny v Plzni, a také lidé dojíždějící do města za prací. Hromadnými podáními zaměstnávají úředníky i autobazary a autosalony z celého regionu.

Klienti mají možnost stáhnout si žádost z webových stránek úřadu, vytisknout a přijít už s vyplněným dokumentem. „Všechny žádosti vyřizujeme maximálně do pěti pracovních dnů od jejich podání. Podle informací, které máme k dispozici, to v jiných registrech trvá mnohem déle,“ řekl Marek.

Na úřadě se pravidelně setkávají s dotazy od lidí z Klatov, Hořovic nebo z Prahy na lhůty na přihlášení vozu dovezeného z ciziny. „Když se dovědí, že pokud si vystojí přiměřenou frontu, mohou mít vůz přihlášen ještě týž den, neváhají a rozjedou se k nám,“ dodal Marek.

Město se na nápor žadatelů připravilo také po technické stránce. „Rozhodně stojí za zmínku elektronický portál občana, díky kterému mohou zejména autobazary a společnosti obchodující s vozy podat žádosti prostřednictvím datové schránky.

Po odeslání formuláře je třeba druhý den přijít se zbytkem potřebných dokladů na přepážku, zaplatit správní poplatek a pak už jen stačí vyčkat na SMS o vyřízení požadavku,“ uvedl vedoucí uživatelské podpory Bohuslav Horais s tím, že aplikace šetří čas a zpracování údajů je výrazně jednodušší.