Modernizací prošel i interiér soupravy. Stejně jako ostatní pendolina dostal nová sedadla, informační systém, dětské kino, nové obložení stěn a nové toalety. Náklady na modernizaci interiéru jednoho vlaku se pohybují kolem 35 milionů korun.

Opravená souprava vyjela ve čtvrtek ráno z pražského hlavního nádraží. První cesta směřovala do Košic a zpět. „Jednotka by dnes měla ujet skoro 1400 kilometrů,“ uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

VIDEO: Takhle smetlo pendolino polský kamion na přejezdu ve Studénce!

Video
délka: 01:20
1080p 720p 480p 360p 240p

VIDEO: Takhle smetlo pendolino polský kamion na přejezdu ve Studénce! Jiří Krušina

V příštích dnech se tak může objevovat na jiných spojích, především na hlavní části linky mezi Prahou a Ostravou, ale také na spojích Bohumín – Praha – Cheb/Františkovy Lázně.

Soupravy pendolino s maximální rychlostí 230 km/h jsou nejrychlejší vlaky v České republice. Na tuzemské železnici však mohou vlaky jezdit jen 160 km/h.

Co se stalo?

V červenci 2015 vlak narazil ve Studénce na Novojičínsku ve více než 140kilometrové rychlosti do polského kamionu, který vjel na červenou na železniční přejezd a zůstal tam stát. Při srážce zemřeli čtyři lidé a desítky dalších se zranily.

VIDEO: Šokující záběry ze zásahu hasičů u nehody ve Studénce: Aby dostali ven cestující, museli vlak rozstříhat.

Video
délka: 01:50
720p 480p 360p 240p

Šokující záběry ze zásahu hasičů u nehody ve Studénce: Aby dostali ven cestující, museli vlak rozstříhat. HZS Moravskoslezského kraje