Parkovné zatím vyjde na placených místech centra na 40 korun za hodinu. Část jich je dokonce zdarma. O kolik se parkování zdraží, není zatím přesně stanoveno, ale ceny mají růst prý výrazně.

„Jsme snad posledním městem, které to umožňuje. Platit bude každý, část míst vyhradíme rezidentům. Uplatníme metodu »divadlo«. To znamená, že v zásadě zaparkuje každý, avšak čím budete blíž jevišti, tedy blíž centru města, tím zaplatí více,“ řekl radní pro dopravu Lukáš Semerák.

Video
délka: 06:07
1080p 720p 360p

Zaparkovat v ostravském centru bude čím dál dražší. Karel Janeček

Rád by změnil i návyky řidičů, kteří jsou zvyklí jezdit do středu města. „Na hranici centra chceme nabídnout možnost parkování P+R. Na těchto místech půjde zaparkovat zadarmo, budou hlídaná a se zázemím,“ popisuje budoucí plány radní.

Projekt začal u bývalého dolu Hlubina, vzdáleného jenom tři tramvajové stanice od zastávky Karolina. „Připravujeme též parkoviště Hlučínská na Černém potoce a další. Naopak zrušit chceme soukromá parkoviště provozovaná v centru,“ dodal.

Kde parkování zdraží a omezí?

Koordinace parkování na území širšího centra Ostravy je vymezeno ulicemi Mariánskohorská – Muglinovská – řeka Ostravice – oblast Karoliny – Místecká – Železárenská – Průmyslová – 1. Máje – Přemyslovců – Grmelova + Kamenec (Ostravice – Estakáda Českobratrská – Dědičná).

Co je systém P+R?

Systém Park & Ride (»zaparkuj a jeď«) je ve světě dobře známý a rozvinutý. V Česku funguje v Praze nebo Brně. Jde o kombinovanou přepravu soukromé a navazující veřejné dopravy. Za parkování na této ploše motoristé neplatí. Jízdenka vyjde na 16 korun. V centru Ostravy denně chybí čtyři tisíce stání.

Fotogalerie
6 fotografií