Jen myšlenka nového tříkilometrového úseku tramvajové tratě rozpaluje obyvatele Pustkovce a 7. a 8. porubského obvodu do ruda. Celý život zažívají klid od hlučné tramvajové dopravy a brzy tomu může být konec!
Debata v Ostravě byla velmi ostrá. Blesk.cz/Karel Dostál
Od křižovatky ulic Opavské a 17. listopadu se po velkoobchod Globus má za miliardu postavit nejen trať, ale také zkrášlovací prvky jako různá stínítka, vodní plochy a travnaté pásy. Hezké sliby ale lidem nestačí.
Dopravní podnik utrácí stovky milionů: Ostravu brázdí trolejbusy bez trolejí, vyjedou i doubledeckery
Petice proti trati
Více než 4 500 podpisů nasbírali občané ostravských části v petici proti výstavbě tratě. Přesto byla svolána diskuze, kde byl nový projekt, který by byl z 80 procent hrazen evropskými penězi, představen.
Vyostřenou debatu v Kulturním sále Domova pro seniory Slunečnice si v pondělí vpodvečer nenechalo ujit více než 200 lidí. Ti po úvodní prezentaci spustili snůšku dotazů na mluvčí debaty, mezi kterými byl i primátor Ostravy Tomáš Macura. Toho dokonce jeden z návštěvníků jadrně poslal do pr*ele...
„Bydlím nedaleko Duhy a rozhodně nechci, aby mi pod okny hlučely tramvaje,“ rozčiloval se hrubě nespokojený Zdeněk Zachar, který bydlí na 8. obvodě, lidově známém jako „osmák“. „Když jsem se dozvěděla, že mi mají jezdit pod oknem tramvaje, musela jsem přijít. Mám z hluku opravdu obavy,“ uvedla další obyvatelka Poruby Iva Vašutová, která zde žije dvacet let.
Paní Iva Vašutová bydlí v Porubě už dvacet let. Stěhovala se zde kvůli klidu, který by ji mohl novým tramvajovým pásem skončit. Blesk.cz/Karel Dostál
Tramvaj pro příští generace
Našli se ale také příznivci trati: „Ti, kteří zde bydlí, trať nejspíš opravdu nepotřebují, ale budoucí generace ji ocení,“ nechal se slyšet jeden z diskutujících. „Proč lidé neprotestovali proti výstavbě nového obchodního centra u Globusu. Když se má vystavět něco nového, užitečného a pěkného, podepisují petice,“ podivoval se další diskutující.
Padl i návrh svolat referendum. „Co vím, tak poslední referenda, která se v Ostravě konala, nebyla z 95 procent usnesení schopná,“ dodal k návrhu o místním referendu Tomáš Macura.
O výstavbě nové trati bude zastupitelstvo rozhodovat v budoucnu. Důležitá budou jak stanoviska městských obvodů, tak zastupitelů i veřejnosti.