Novinka v podobě tramvaje Stadler nOVA konečně dorazila tam, kam patří. Do Ostravy byl vůz švýcarského typu přivezen v pozdních nedělních hodinách. Pracovat na vykládce se ale začalo až od osmé hodiny ranní.
Vysadit supermoderní tramvaj z návěsu tahače nebyl vůbec žádný med. Než se první tramvaj zhotovená jiným než českým výrobcem usadila na ostravských kolejích, bylo po poledni.
Odhalení kabiny řidiče Blesk.cz/Karel Dostál
Budou jezdit rychleji
Ostravská novinka, která je vůbec první tramvají nevyrobenou v Česku, je moderní po všech stránkách. „Je to první klimatizovaná tramvaj v České republice,“ potvrdil unikátnost tramvaje zástupce švýcarského výrobce Stadler Bohumír Kráčmar.
Všech čtyřicet vozů za více než miliardu, které během roku uvede do provozu ostravský dopravní podnik, bude vybaveno nejen kvalitní infotechnikou, moderními sedadly, kamerovým systémem, ale také například USB konektory na nabíjení telefonů.
Dopravní podnik utrácí stovky milionů: Ostravu brázdí trolejbusy bez trolejí, vyjedou i doubledeckery
„Tramvaj má také modernější podvozek, nabídne sníženou hlučnost a dokonce bude jezdit vyšší rychlostí,“ zmínil se ředitel DPO Daniel Morys s tím, že tramvaj dosáhne bez problému provozní rychlosti 80 kilometrů za hodinu.
Do Ostravy dorazila zbrusu nová tramvaj, první plně klimatizovaná v Česku! Blesk.cz/Karel Dostál
Právě kvůli rychlosti bude jedná z ostravských tramvají v nejbližších dnech testována v Košicích, kde se zjistí, jak tramvaj vysokou rychlost zvládá.
Ochrana chodců při srážce
První cestující se budou moci tramvají oficiálně projet až v srpnu. Švýcarský výrobek nejdřív musí projít testy v provozu. Téměř půl roku tak bude vozit pouze pytle s pískem, které nahradí skutečné cestující.
Před dvanáctou hodinou se švýcarská tramvaj prvně dotkla ostravských kolejí. Blesk.cz/Karel Dostál
Nová tramvaj nebude ale jen rychlá, hezká a vybavená moderní technikou, bude také mnohem bezpečnější. „Tramvaj má několik bezpečnostních prvků, které chrání jak řidiče, tak především chodce při sražení. Dále má tři deformační zóny, které celou konstrukci hrubé stavby chrání před deformací,“ dodal k bezpečnostním prvkům Bohumír Kráčmar.
Všechny tramvaje budou dodány v nových barvách ostravského podniku. Tyrkysové vozy DPO lze již spatřit v provozu i díky speciálním trolejbusům, které dokáží jet i bez trolejí.