Kvůli úplné uzavírce povede objízdná trasa pro osobní auta, linkovou a náhradní autobusovou dopravu přes dva železniční přejezdy mezi Hutníkem a ulicí Dvořákova. Auta do 7,5 tuny pojedou přes Uherský Ostroh a Blatnici pod Sv. Antonínkem. Vozy nad 7,5 tuny pojedou přes Uherský Ostroh, Hluk, Dolní Němčí, Slavkov, Boršice u Blatnice, Blatničku a Blatnici,“ popsal dopravu mluvčí radnice Jakub Zbořil.

Podjezd nezvýší, zasekávat se tu auta budou dál

K rozmrzelosti místní radnice nedojde k navýšení výšky podjezdu, která je jen 3,9 metru. I přes dobré značení v něm každý rok uváznou desítky kamionů.

„Vstoupili jsme do jednání se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) i Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD), abychom konečně problém vyřešili. Myslím, že při rekonstrukci nadjezdu se k tomu nabízí ideální šance, která se už nikdy nemusí opakovat,“ upozorňoval už při plánování opravy starosta Veselí nad Moravou Miloš Kozumplík (65, ODS). Město ale neuspělo.

Video
délka: 00:33
1080p 720p 360p

Podjezd v centru Veselí nad Moravou na silnici I/54 se na 2 měsíce úplně uzavře. Hynek Zdeněk, blesk.cz

Zatímco silničáři šli na jednání s tím, že by trať mohla být zvýšena, železničáři naopak prosazovali prohloubení podjezdu. „Situaci jsme společně projednávali, ale nedospěli jsme k žádnému výsledku. Proto žádnou akci v této souvislosti nepřipravujeme,“ uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Železničáři upozorňují, že zvýšení trati je technicky téměř neproveditelné. „Most kříží železnici pod železniční stanicí. Zvýšit trať proto nemůžeme. Z našeho pohledu by k normované výšce 4,8 metru pomohlo zahloubení podjezdu. Most je včetně nosné konstrukce v dobrém stavu. Musela by se jen zřídit nová hydroizolace. Technicky to možné je,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Chodcům se zavřou chodníky pod zmíněným mostem i v tzv. myší díře u supermarketu. „Pro chodce bude zřízen provizorní chodník přes kolejiště. Po celou dobu v něm nebude vedena žádná železniční doprava,“ doplnil mluvčí veselské radnice.