„Na hlavním nádraží se totiž v létě začnou opravovat historické mosty přes Hybešovou a Křídlovickou ulici, bude tedy omezený vjezd od Jihlavy, Břeclavi a Moravského Krumlova,“ vysvětlila mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová (SŽDC).  Příští rok bude dolní nádraží navíc sloužit i při výluce, kdy se bude na hlavním nádraží dělat nové zabezpečovací zařízení. Práce vyjdou na stovky milionů korun.

„Aktuálně na dolním nádraží rekonstruují železniční svršek, výhybky a trakční vedení. Postupně se připravuje stavba podchodu," dodala Šubová.

Zatímco v minulosti při výlukách sloužilo na dolním nádraží pouze jedno nástupiště s jednou nástupní hranou, nyní mají být k dispozici dvě nástupiště se třemi hranami. V praxi to znamená, že tady budou moci naráz zastavit až tři vlaky.

5. a 6. nástupiště: Výluka od 16. července

První výluka se letos na hlavním nádraží dotkne 5. a 6. nástupiště právě kvůli rekonstrukci mostů. Na tato nástupiště chodí cestující převážně do vlaků ve směru na Jihlavu a Moravský Krumlov. Podle SŽDC by měla výluka začít 16. července.

Nové nádraží: Zahájení stavby od roku 2021?

Nové nádraží na místě současného dolního by se podle optimistických předpokladů mohlo začít stavět v roce 2021 a nebude hotové dříve než koncem třetí dekády. Aktuálně polohu kilometr na jih od současného nádraží schválila centrální komise ministerstva dopravy. Do konce června by měla toto stanovisko potvrdit i vláda.

VIDEO: Dolní nádraží v Brně "vypomáhalo" už loni v létě při opravě některých nástupišť na centrální stanici

Video
Video se připravuje ...

Brněnské dolní nádraží "vypomáhalo" už loni v létě při výluce a opravě některých nástupišť na centrální stanici. Zastavovali na něm především dálkové soupravy. Zdeněk Matyáš


Fotogalerie
23 fotografií