První etapa stavby Žabovřeské potrvá asi 20 měsíců a přijde na 415 milionů korun. Hlavním investorem je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), přes 100 milionů uvolní Brno. Podle primátorova náměstka Richarda Mrázka by mohla postupně navázat druhá etapa za zhruba dvě miliardy korun.

„Dojde k rozšíření stávající dvoupruhové komunikace na dělený čtyřpruh, úpravě ramp mimoúrovňové křižovatky, opravě stávajícího silničního mostu, výměně a doplnění protihlukových opatření. Stavět se bude také nová obslužná komunikace a rekonstruovat tramvajová trať," uvedl podrobnosti primátor Brna Petr Vokřál (ANO).

Průjezd stavbou

Po dobu první etapy výstavby bude zachovaný provoz městského okruhu, jezdit se bude stavbou, aby se nezablokovala celá lokalita. Největší omezení se očekává při rekonstrukci silničního mostu, kde se vedle samotných oprav objeví i hlukové stěny.

„ŘSD společně s Brnem proto ve smlouvě požadují, aby práce na mostě netrvaly déle než pět měsíců a současně aby se odehrály v jedné stavební sezoně. Klademe důraz na to, aby omezení trvala co nejkratší dobu," dodal Mrázek.

Ražba tunelu a rozšíření silnice podél řeky je součástí druhé etapy prací na Žabovřeské ulici, kde nyní začínají přípravné práce. Podle Mrázka se bude konec první etapy a začátek druhé překrývat.

Druhá etapa potrvá několik let a po jejím dokončení by mělo být možné dostat se z jihu z dálnice přes západní část okruhu směrem na sever. Brno plánuje i chybějící východní části okruhu.

VIDEO: Typický obrázek dopravy v přeplněném Brně. Zbláznily se semafory!

Video
délka: 00:45
1080p 720p 480p 360p 240p

V Brně se zbláznily semafory Čtenář Blesk.cz

Fotogalerie
13 fotografií