„Nikdo není schopen tu cifru zdůvodnit. V rozpočtu máme přitom položku, která předpokládá opravy 60 českých nádraží v souhrnu za 6 miliard korun,“ rozčiloval se Babiš.

 

„A tady je jedno nádraží za 46 miliard, takže se logicky ptám, proč je to tak drahé,“ dodal na středečním výjezdním zasedání vlády právě v Jihomoravském kraji.

 

 

I když měl kabinet o osudu nové železniční stanice rozhodnout během května, po návštěvě v Brně to není příliš pravděpodobné. Babiš si totiž vyžádal další informace. Kdy vláda rozhodne o umístění nádraží, proto podle něj nelze předjímat.

 

Premiér předpokládá, že projekt bude mít i výnosy, například z prodeje pozemků pod současnými kolejemi a stavbami. „Nedostal jsem ucelený obrázek výdajů a příjmů, takže o tom budeme určitě v detailu diskutovat,“ konstatoval Babiš.

 

O přestavbě železničního uzlu se v Brně hovoří desítky let. Město i kraj upřednostňují přesun hlavního nádraží k řece, do míst dnešního Dolního nádraží. Podle vybrané varianty bude stavba odsunutého nádraží stát 42 až 45 miliard, nádraží v centru by stálo 42 až 56 miliard bez započítání nákladů na vysokorychlostní tratě. Finální rozhodnutí učiní vláda, nyní se čeká na stanovisko centrální komise ministerstva dopravy.

 

VIDEO: Brno stále neví, kde bude mít nádraží.

 

 

Fotogalerie
13 fotografií