Důvod je prostý. „Jezdí ve dvou až ve třech. Pokud dojde k nehodě, jsou schopní tam dojet co nejrychleji, situaci vyhodnotit, zadokumentovat a vozidla dát bokem, aby se uvolnil jízdní pruh,“ upozornil ředitel jihomoravských dopravních policistů Jindřich Rybka.
Ministerstvo vnitra aktuálně odsouhlasilo, aby mohly kamiony v úseku mezi 190. až 182. kilometrem D1 na Prahu projet v protisměru levým jízdním pruhem. „V opravovaném úseku zůstal pro kamiony průjezdný jeden pruh. V opačném směru na Ostravu vznikly tři užší pruhy, přičemž ve dvou se jezdí na Ostravu a třetí funguje pro osobní auta jedoucí na Prahu. Právě ten začne v příštích dnech sloužit i pro kamiony, aby se tím rozmělnila doprava,“ vysvětlil Rybka.
Mimochodem v úseku kolem 190. kilometru projede v pracovní dny za 24 hodin až 75 tisíc aut. Opravy mají trvat do poloviny června.
Ke kolapsu přispěly i opravy v Brně
K aktuálním patáliím na dálničních úsecích D1 a D2 v okolí jihomoravské metropole přispělo také samotné Brno. V první řadě přeložka tramvajové trati z ulice Dornych na ulici Plotní, kam motoristé sjíždějí z obou dálnic, aby se dostali do centra, nebo opačným směrem.
Další problémy souvisí s opravami na příjezdu od dálnice D2, která se kříží s dálnicí D1. Korunu všemu pak nasadily velikonoční svátky a záplava návštěvníků veletrhu Techagro na brněnském výstavišti.