„Zastávka stojí od roku 1926, za celou dobu nebyla rekonstruovaná a už byla ve špatném stavu. Klidně se mohla každou chvíli zřítit. V podzemní části, kde byly záchody, bylo možné stavbu rozebírat rukama,“ upozornil  architekt Tomáš Rusín z Ateliéru RAW.

Architektům se podařilo zrestaurovat originální prvky ocelových zasklených bočních výplní stejně jako původní dveře. Zastávka tak vypadá stejně, jako když ji vytvořil architekt Oskar Pořísek ve 20. letech minulého století.

„Původní skleněné obložení zadní stěny, které se nedochovalo, jsme obnovili v původních rozměrech. Podlahy a stupně zastávky stejně jako lavice jsou udělané z umělého kamene stejně, jako to bylo v původním řešení. Důležitá je i funkčnost, zastávka bude sloužit cestujícím,“ dodal Ivan Wahla z Ateliéru RAW.

Městská část Brno-střed zaplatila za rekonstrukci 2,7 milionu korun. Záchody, které byly původně součástí zastávky, jsou zakonzervované a nepřístupné. V době, kdy se přemýšlelo o rekonstrukci, se objevily i úvahy o zřízení malé kavárny. Kvůli přísným normám a nutnosti dovést vodu a kanalizaci se však nápad neuskutečnil.

Poříska byl významný architekt narozený v roce 1897. Projektoval například dům Convalaria na rohu České a Veselé ulice, byty v Bohunicích či rozsáhlý soubor budov Sociálního ústavu města Brna.

VIDEO: Zrekonstruovaná zastávka v Brně na Obilním trhu má podobu z 20. let minulého století. Podívejte se, jak vypadají moderní zastávky.

Video
Video se připravuje ...

Eduard a Matěj vymysleli hi-tech zastávku MHD. Co všechno umí? Matěj Smlsal

Fotogalerie
3 fotografie