Za studii zaplatí magistrát celkem 1,4 milionu korun, celý milion z toho má uhradit ministerstvo životního prostředí. Brno se prý rozhodlo následovat praxi několika desítek evropských měst, která omezila vjezd znečišťujících aut do centra. Zatímco podle koaličních lidovců byl ještě v pondělí hlavním zdrojem prachu v Brně smog z Polska, v úterý je to již podle – rovněž koaličních – zelených, doprava.

„Do podzimu bude mít Brno podrobnou studii, zda a za jakých podmínek by bylo ve městě možné omezit vjezd aut do centra na základě jejich emisí,“ prohlásil náměstek primátora Martin Ander (Zelení). „Protože doprava je v našem městě nejvýznamnějším zdrojem znečištění ovzduší, prověřujeme všechny možnosti, jak ochránit zdraví Brňanů a Brňanek a učinit vzduch v brněnských ulicích čistější,“ zdůvodnil rozhodnutí rady Ander.

Zametat se ještě nebude

Brněnské úřady zatím při svém tažení proti špinavému vzduchu nepočítají s obyčejným zametením silnic a ulic. Po tuhé zimě v nich přitom leží tuny zbytků solí, písku a zbytků posypových hmot. „S jarní údržbou se začíná až s koncem zimy. Tak jsou nastaveny smlouvy,“ prohlásil náměstek primátora Martin Ander. Prý je možné, že ještě letos napadne sníh. Náklady na zametení silnic se přitom pohybují v jednotkách milionů korun.

Fotogalerie
5 fotografií