„Pojmenovávání vozů je už v Dopravním podniku města Brna tradicí. Letos jsme se rozhodli, že tramvaje symbolicky věnujeme jednotlivým městským částem, které samy navrhnou jména vozů. Vždy se mělo jednat o nějakou významnou osobnost, která byla s danou městskou částí spjatá,“ vysvětlil generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Úplně první v dlouhé řadě nových „šalin“ dorazila do centra nositelka jména proslulého architekta Bohuslava Fuchse. Řídil ji Milan Svoboda. „Jezdím už 18 let, vystřídal jsem spoustu  typů vozidel. Musím říct, že tohle je opravdu parádní výrobek. Jen se trochu bojím, jak dlouho nám vydrží načančaný,“ svěřil se dlouholetý řidič dopravního podniku.

Radnice Brno-střed sáhla zcela logicky po jméně české herečky Nataši Gollové, která se narodila na Údolní ulici. Stejně tak byla jasná i volba herecké legendy a brněnského rodáka Karla Högera. Jedna z tramvají nese i jméno brigádního generála Emila Bočka, a to zásluhou městské části Bystrc.

„Spojili jsme modernizaci vozového parku dopravního podniku s poctou brněnským osobnostem. Věřím, že si Brňané jízdu novými soupravami užijí,“ prohlásil primátor Petr Vokřál (ANO).

Nové tramvaje mají tři hnací podvozky, v jejichž prostorném interiéru je dostatek místa pro osoby se sníženou pohyblivostí či rodiny s kočárky. Vozíčkářům slouží výsuvné plošiny v místě druhých vstupních dveří. K pohodlí a bezpečnosti cestujících přispívá kromě snadného nástupu a výstupu i vnitřní a vnější kamerový systém a přehledný informační systém.

Dopravní podnik zaplatil za rekordní investici 1,2 miliardy korun.

Současně se křtem proběhl i zápis do České knihy rekordů v počtu tramvají stojících za sebou. Celkový počet vozů typu Škoda 13T po letošní dodávce v Brně dosáhl počtu 49.

Fotogalerie
12 fotografií