Kancelář přijala v roce 2015 zhruba o 700 podnětů méně než v roce 2014, kdy ale bylo více dotazů mimo působnost. "Opatrně můžeme vést hypotézu, že lidé ví, jak si mají stěžovat a s čím má smysl se na nás obracet. Může to souviset s tím, že jsme loni vedli masivní informační kampaň, jezdili jsme a navštěvovali kraje, abychom lidi informovali," uvedla Šabatová.

Podle ní se osvětová činnost dařila. "Proškolili jsme asi 1750 úředníků na různých úřadech a uspořádali 40 setkání s občany v regionech," řekla.

Skoro 1300 lidí potřebovalo pomoc například v sociálním zabezpečení, z toho se třetina podnětů týkala důchodů. V 609 případech ze všech podnětů zjistila kancelář pochybení na straně úřadů. Jen v 17 případech úřady pochybení odmítly uznat, takže ombudsmanka využila sankčního oprávnění informovat nadřízený orgán nebo záležitost zveřejnit. Celkem 379 podnětů se týkalo diskriminace. "V osmi případech jsme ji zjistili. U některých dalších jsme měli podezření, ale v případě soudu by člověk nemusel vyhrát, takže jsme spíše radili být obezřetní," doplnila Šabatová.