Letošní ročník Hradozámecké noci je tak jedním ze společných projektů čtyř vil, které se chtějí do budoucna nabízet jako jednotný produkt pro návštěvníky Brna. Každá vila má jiného majitele či správce. Vila Tugendhat patří Brnu, Jurkovičovu vilu spravuje stát prostřednictvím Moravské galerie, vilu Stiassni Národní památkový ústav a Löw-Beerovu vilu Muzeum Brněnska, které spadá pod Jihomoravský kraj. "Je to unikát. Přitom všichni čtyři, kdo se o vily staráme, se známe, takže se scházíme a pracujeme na společném projektu," řekla Petra Svobodová, která má na starosti Löw-Beerovu vilu.

V sobotu se vily otevřou pro návštěvníky v netradiční čas, tedy večer. V Jurkovičově vile se budou konat od 18:00 do 22:00 komentované prohlídky a v zahradě bude hrát cimbálová muzika. Ve vile Stiassni pořadatelé přichystali příjezd manželského páru majitelů historickým vozem, budou následovat komentované prohlídky, procházka osvětlenou zahradou či promítání fotografií na lodžii.

Ve vile Tugendhat vystoupí v 18:00 jazzový trumpetista Jaromír Hnilička a Trio komorního jazzu. V závěru programu bude možné navštívit obytné prostory. V Löw-Beerově vile bude hrát od 19:00 orchestr Melody Gentlemen z Lednice své swingové melodie, bude možné se zúčastnit i komentovaných prohlídek. Svobodová upozornila, že kromě vil jsou jedinečné i zahrady. "Lidé často ani neví, jaký se skrývá za fasádou nádherný vnitroblok," řekla Svobodová.

Všechny čtyři vily se již prezentovaly společně například v Praze na akci Architecture Week. "Chceme zformulovat, jak vily společně propagovat a jak je spojit ze zážitkovou a zájmovou turistikou," uvedl Rostislav Koryčánek z Moravské galerie, která pečuje o Jurkovičovu vilu. Měla by také vzniknout společná publikace. "Zatím existují letáky, ale jsou bez přidané hodnoty," poznamenala Svobodová.

Všichni čtyři lidé, kteří se o vily starají, míní, že čtveřice vil je jádrem nového turistického produktu. "Brno je významné architekturou druhé poloviny 19. století a meziválečného období. Už si to uvědomilo i město. Teď také záleží na tom, jak se k tomu postaví marketingově destinační agentury," uvedla Svobodová.