Zastupitelstvo zveřejňuje, kdo jak hlasoval až s několikadenním zpožděním. Přesto je z předchozích hlasování a vyjádření představitelů stran zřejmé, že pro změnu územního plánu hlasovali zástupci ČSSD, KDU-ČSL a TOP 09, proti naopak vystupovala ODS, zelení a komunisté.

Aktualizace plánu byla posledním potřebným krokem k tomu, aby developer CTP Invest mohl stavět logistický sklad pro Amazon, který by v Brně poskytl asi 1500 stálých pracovních míst. Prodej pozemků schválili zastupitelé těsnou většinou v dubnu. Pozemky ale město převede jen tehdy, vznikne-li v daném místě slibovaných 1500 míst. Jde o podmínku vlády, kterou si dala minulý týden do revokovaného usnesení ohledně průmyslové zóny. Když před lety převáděl stát pozemky na město, podmínil to tím, že se zde nesmějí stavět sklady, proto musel usnesení změnit.

Zastupitelé schválili změnu, která umožňuje stavbu jakéhokoli skladu či průmyslového podniku. "Průmyslová zóna není určená pro obří překladiště, teď tu může vzniknout cokoliv. Očekával jsem, že usnesení projde těsnou většinou. Developerovi se vyplatil už minule jeho nátlak," řekl novinářům šéf klubu zastupitelů ODS Libor Šťástka.

Onderka je spokojen, že zastupitelé učinili poslední potřebný krok, ostatní je na developerovi a Amazonu. Přestože aktualizace prošla jen těsnou většinou, považuje to za dobrý signál Amazonu, že Brno tohoto investora chce. "Zaznamenali jsme obrovský krok vpřed," míní developer. "Další vývoj bude na úřadech, které řeší proces EIA, územní rozhodnutí a stavební povolení. Amazon jsme informovali, dnešní výsledek uvítal. Myslím, že se v nejbližší době rozhodnou pro Brno," řekl ČTK regionální ředitel CTP Tomáš Budař. Amazonu předložili i další harmonogram, vývoj však závisí i na procesu EIA, do něhož může vstoupit veřejnost.

Dnešní hlasování také znamená, že CTP musí vykoupit pozemky pro dálniční sjezd a převést je na Brno, aby zde Ředitelství silnic a dálnic mohlo stavět exit přímo do průmyslové zóny.

Americká společnost slibuje vedle pracovních míst i investici 2,7 miliardy korun, kritici ale varují před nárůstem dopravy v městských částech Slatina, Tuřany a Černovice, kde už je nyní dopravní zatížení veliké. Částečně je má vyřešit zmíněný exit. Odpůrci skladu se obávají, že stát opět nesplní slib, který dala už vláda sociální demokracie v roce 2000. Jana Drápalová (SZ) upozornila, že ve Státním fondu dopravní infrastruktury není sjezd ani ve vyjmenovaných projektech. "Odhaduji cenu na 750 milionů korun, což fond bez problémů najde tak, aby sjezd v roce 2017 stál. Nikdy se nepodařilo peníze plně vyčerpat," prohlásil Onderka.

Brněnské hnutí Nesehnutí v pondělí upozornilo po právnické analýze na možnou protizákonnost aktualizace. "Očekávám, že naše rozhodnutí někdo napadne a podá trestní oznámení," uvedl Onderka. Je si ale jistý, řekl, že zastupitelé postupovali podle zákona.