V Brně dlouhodobě usilují o příchod nové pravidelné linky, letos se však žádná novinka neočekává. Pravděpodobnější je podle Filipa až příští rok. "Bude to však záviset na dopravci. Máme vybrané cíle, které požadují i cestující. Jsou to například Barcelona, Alicante, Paříž či Řím. Obecně jde o jižní destinace, které jsou zajímavé pro české turisty," uvedl Filip. Linky by měly být v provozu celoročně. Žádnou novou linku však v Brně neplánuje Ryanair, který je největším evropským dopravcem a chce v dalších letech expandovat, jak dnes potvrdil na tiskové konferenci jeho zástupce Marcus Leopold.

Stejně tak se brněnské letiště nadále snažit získat linku na nějaké významné evropské letiště, které by sloužilo jako křižovatka dalších cest. "Nyní už probíhají vážná jednání, už nejde jen o oťukávání," sdělil Filip.

Očekává, že pozitivní vliv na počet cestujících by mohl sehrát i příchod Amazonu do Brna. "Zaměstnají zde i kvalifikované pracovníky, kteří by letiště využívali k zahraničním cestám. Také by mohli přepravovat některé náklady letecky, ale to zatím nevíme," řekl Filip.

Letiště v městské části Tuřany funguje jako regionální letiště s pravidelnými linkami do Londýna, Moskvy a Eindhovenu, v létě se z Brna létá do několika jižních turistických destinací. Ostravské letiště loni pro srovnání odbavilo 259.000 lidí, bratislavské 1,37 milionu. Všem letištím loni počty klesaly.