Nová kampaň VUT: SEM PATŘÍM rozdělila studenty univerzity na dva tábory. Jedna část video schvaluje, druhá razantně nesouhlasí. „Já jsem typická holka, nepálím stromečky, nestříhám panenkám vlasy, s obsahem videa se neztotožňuji. Ale chápu, že je to asi nadsázka,“ tvrdí Eva, studující na VUT.

Jiné dívky ale zvažují podání oficiální stížnosti na rektorát. První polovina videa podle studentek naopak stereotypy podporuje. To popisuje i jeden z jejich kolegů. „Pokud se podívám na celkový obrázek holky, která podle videa má jít sem na školu, tak to vypadá, že k nám chodí jen samé nerdky, což zaprvé není pravda a zadruhé to odradí holky, které takové nejsou,“ komentuje Tomáš z Fakulty strojního inženýrství.

Předseda Studentské komory Akademického senátu na nedávné poradě vedení informoval, že zaregistroval nespokojené komentáře, které pocházejí ze sociálních sítí. „Nešlo však o žádnou oficiální stížnost. Přece jen diskuze na sociálních sítích jsou často místem pro trolling. Ostatně cílem kampaně bylo otevřít společenskou diskuzi, a to se jednoznačně podařilo. Nežijeme v iluzi, že by existovala marketingová kampaň, která by byla 100 % všemi přijata,“ komentuje Radana Kolčavová, tisková mluvčí VUT.

Kolčavová postoj odpůrců nechápe. Za informací prý možná stojí nějaká recesistická skupina. Ostatně co by podle ní studentkám na kampani vadilo? Že zobrazuje ženy nestereotypním způsobem a podporuje je v tom, aby šly studovat na techniku?

Vedení univerzity považuje projekt za velmi úspěšný. „Pozitivní ohlasy chodí i z dalších vysokých škol nebo ze Slovenska. Za první dny letošní kampaň svým dosahem jednoznačně překonala tu loňskou. Přitom loňskou kampaň NEJSEM IDOL například Mediář zařadil do žebříčku TOP10 českých reklamních kampaní roku 2016.“

Video
délka: 01:30
720p 480p 360p 240p

Video VUT: Sem patřím VUT

Fotogalerie
7 fotografií