SŽDC musí postupovat při prodeji podle vládního nařízení. „Nejprve se prodává za cenu znaleckého posudku, v případě nezájmu dále za cenu v místě obvyklou a poté zpravidla za polovinu ceny obvyklé,“ popsala mluvčí ŠZDC Kateřina Šubová. Před třemi lety se trať nabízela za 46 milionů korun, nyní je cena 24,5 milionu.

Pokud ani poté nikdo trať nechce, musí se nabídnout ministerstvu obrany a poté krajům a obcím. Až jako další krok lze zahájit řízení o zrušení tratě a poté trať s pozemky převést obcím.

„Nemyslím si, že by nějaká obec ležící na trati měla zájem ji koupit za peníze a pak investovat další peníze,“ řekl starosta Krumvíře Jaroslav Komosný.

Podle něj je jediným pravděpodobným řešením do budoucna stavba cyklostezky. Ta už stojí na navazujícím úseku z Uhřic do Ždánic. Obcím tak nezbývá než čekat, až bude možné zrušenou trať na obce bezúplatně převést.

Osobní vlaky na trati z Čejče dojezdily v roce 1998, po 90 letech od vzniku. Nádražní budova už stojí jen v Krumvíři a slouží jako obytný dům. Jako cyklostezka funguje poblíž další zrušená trať z Mutěnic do Kyjova.

SŽDC nabízí k prodeji i další nevyužívané tratě v republice, za ceny v řádech milionů korun však o ně nemá nikdo zájem s ojedinělými výjimkami. Nyní jde například do třetího kola prodeje trať na Jesenicku z Velké Kraše do Vidnavy.

VIDEO: Podívejte se, jak si vládní delegace v červnu vyzkoušela jízdu japonským šinkanzenem.

Video
délka: 01:18
720p 360p

Jízda šinkanzenem: Česká delegace se Sobotkou v čele v japonském rychlovlaku Blesk - Jaroslav Šimáček