Oba mosty převáděly až do loňského srpna dopravu po silnici III. třídy přes železniční koridor Brno – Břeclav, respektive přes železniční vlečku k průmyslovému areálu mezi Šakvicemi a Hustopečemi. Kvůli jejich havarijnímu stavu ale tehdy kraj nařídil jejich rekonstrukci.

Před zahájením prací na samotných mostech bylo nutné opravit místní komunikaci, která sloužila jako objízdná trasa. Musela zvládnout i autobusovou dopravu. Zároveň jsme přeložili kabely Českých drah a upravili železniční přejezd na objížďce,“ popsal více než roční změny náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro oblast dopravy Roman Hanák.

Kraj při opravě myslel i na vyšší bezpečí cestujících ve vlaku. „Mosty jsou navrženy tak, aby vylepšily výšku otvorů pro elektrifikovanou trať. Součástí rekonstrukce bylo i provedení kompletní spodní a vrchní stavby, rozšíření oblouků navazující silnice a osazení svodidel pro větší bezpečnost řidičů,“ upřesnil Hanák.

Oprava mostů stála 120 milionů korun a podle Hanáka se jedná o největší stavbu, na kterou Jihomoravský kraj využil dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

VIDEO: Most v Černé Hoře je dalším, který musí Jihomoravský kraj opravit.

Video
Video se připravuje ...

Silničáři ve čtvrtek v 17 hodin uzavřeli most u Černé Hory na Brněnsku, může se podle nich samovolně zhroutit. V obci prudce narostl počet projíždějících aut. Hynek Zdeněk

Fotogalerie
12 fotografií