„Opravy začaly v říjnu a harmonogram prací se dodržuje,“ řekl mluvčí státního podniku Povodí Moravy Petr Chmelař a dodal: „V příštím týdnu se začne s demontáží mostovky. Jakmile se odstraní jedna část, nová se namontuje. Takže nepůjde o to, že se to celé demontuje a postaví, ale bude se to konat průběžně.“

Oprava hráze je nutná kvůli nevyhovujícímu technickému stavu, především konstrukcí přemostění přelivů. Rekonstruovat se však budou i mostní opěry, mostní závěry i zábradlí na obou stranách hráze. Oprava čeká také betonové plochy i osvětlení.

Pro turisty přívoz

Po dobu stavby je koruna hráze pro veřejnost uzavřena, počítá se ale s náhradní dopravou pro pěší a turisty formou přívozu. Náhradní přístaviště bude v lokalitě Skalka a zajišťovat bude spojení obou břehů nádrže. „Vybudované přístaviště nám Povodí Moravy od dubna zapůjčí s tím, že ho budeme moci pronajmout firmě, která přívoz zajistí. Zatím jsme vyhlásili záměr pronájmu a budeme čekat na nabídky společností. Pokud to dobře půjde, už na konci dubna by tam mohly plout lodě,“ řekl starosta Vranova nad Dyjí Lubomír Vedra.

Stavba by podle něj měla mít na turistický ruch minimální vliv. „Měli jsme ohledně toho několik sezení s podnikateli. Ano, je to překážka, ale svým způsobem může být přívoz i určitá atrakce, která přitáhne další lidi,“ řekl starosta.

Jedna z nejstarších

Vodní nádrž Vranov leží na Dyji a patří k nejstarším vodním dílům v povodí. Její plocha je zhruba 760 hektarů, což je třikrát více, než má Brněnská přehrada. Hráz je betonová gravitační, v koruně má délku 290 metrů, šířku sedm a výšku 47 metrů nad terénem. Celkový objem nádrže přesahuje 133 milionů metrů krychlových. Vranovská přehrada patří k vyhledávaným rekreačním místům.

Fotogalerie
8 fotografií