Trestný čin obecného ohrožení z nedbalosti, s trestní sazbou pěti let, soudkyně smetla ze stolu.

Podle obžaloby vjel šofér na přejezd v době, kdy znělo zvukové znamení a svítila výstraha červenými světly. U závor se tvořila kvůli rekonstrukci přejezdu kolona.

„Místem, které dělníci rekonstruovali, žádný vlak po manipulační koleji nemohl projet. Nedošlo tedy k ohrožení, nelze tedy řidiče za žalovaný skutek trestat,“ řekla soudkyně Helena Frantelová.

Linkový autobus přitom vezl čtyřicet dětí. Odjet z místa se mu podařilo poté, kdy mu pomohlo protijedoucí nákladní auto. Jeho šofér stojící v protisměru, ještě než se spustily závory, popojel kousek na přejezd. Uvolnil tak místo autobusu, který se tak dostal částečně mimo koleje.

Josef Žubor se hájil, že červená výstraha neblikala. „I když byla silnice kvůli opravám uzavřena, kromě vozidel s povolením vjezdu po ní jezdila i auta, která tam neměla co dělat,“ hájil se.

Situace u přejezdu se proto stávala nepřehlednou, protože na obou stranách byla silnice zúžená. „Do stejné situace jako pan Žubor se mohl dostat kdokoli. Nikdo nevěděl, kdo tam bude překážet,“ pověděl u soudu František Zunka, majitel dopravního podniku DOPAZ, pro který Žubor jezdil.

Fotogalerie
1 fotografie