Na začátku bylo slovo „věda“. A také skupinka rodičů, kteří chtěli děti pro vědu nadchnout. Zaujmout je. Učit je jinak, názorně. Ale také je učit kooperovat, pracovat na projektu ve vědeckém týmu. Tak vznikl projekt VĚDA NÁS BAVÍ o.p.s.

FANTASTICKÝ SVĚT

Chemie, biologie, fyzika – bohužel často nespravedlivě obávané předměty se stigmatem špatných známek a nočního šprtání vzorečků a definic. A na druhé straně fantastický svět vědy, buněk, iontů, vodíkových můstků, roztoků, hustot, nasyceností a nenasyceností. To nejednoho rodiče či pedagoga postaví před výzvu, jak vlastně učit děti, aby porozuměly světu kolem nás a aby jej zkoumaly se zaujetím a touhou po poznání. Ne jen pod hrozbou testu a přístupu „prostě to tak je – tak se to nauč!“.

VĚCI V SOUVISLOSTECH

V našich hodinách podporujeme zvídavost, lidskou spolupráci, schopnost sebeprezentace a kritické myšlení. Chceme rozvíjet všechny stránky dětí, všechny ty složitě pojmenované kompetence. Chceme rozvíjet dětskou duši, která se zajímá o svět kolem sebe, chce vědět, jak věci fungují, a myslí v souvislostech.

KROUŽKY A TÁBORY

Zjistili jsme, že dětský svět je plný zkoumání a objevů a ne jen těch vědeckých. Proto se již osm let intenzivně věnujeme mimoškolním aktivitám v oblasti popularizace vědy, ale nejen v této oblasti. Podporujeme tvůrčí psaní v rámci projektu School Press Club, kde si děti tvoří vlastní školní noviny. Také rodičům pomáháme v projektu Kroužky & Tábory hledat pro děti ty nejvhodnější kroužky v jejich okolí. Podporujeme i pedagogy a studenty pedagogiky, kteří s námi spolupracují a které školíme v našem akreditovaném školicím programu a zapojujeme je do vedení kroužků, ale třeba i do managementu kroužků a výuky v celé obci nebo oblasti.

MOC GUMOVÝCH MEDVÍDKŮ?

Jak vysvětlujeme druhákovi nasycenost roztoku? Když osmák se to prostě nadrtí z učebnice? Co třeba přímo na sobě? I druhák se už někdy přejedl medvídků, melounu či zmrzliny a mělo to své následky. Bolelo ho břicho, chuť ani hlad už neměl, už do sebe zkrátka nedostal ani kousek cukru. Ukázat dětem, jak se v barevné vodě rozpouští cukr, až se roztok nasytí – i to byl jeden z kroků k přípravě náplně vědeckých kroužků pro děti. Těmito kroužky se snažíme doplnit školní znalosti prakticky, zábavně, ale i odborně.