Současné trendy v nakupování jsou jasné. Roste poptávka po domácích potravinách, hlavně po mase od českých řezníků, pečiva od českých pekařů a zeleniny a ovoce od našich zemědělců. Lidé už nechtějí jíst

Češi dávají čám dál častěji při výběru zboží předost tuzemské produkci
Autor: Foto pro Blesk - Penny Market
vepřové z Číny nebo jablka dovezená z Ameriky. Regionální potraviny jsou nejen čerstvější, déle si uchovají vitaminy a cenné látky, ale taky jsou šetrnější k životnímu prostředí na rozdíl od potravin, které k nám cestují ze zahraničí kamiony a letadly.

Češi už taky nechtějí trávit hodiny bloumáním mezi regály. Preferují rychlé nákupy a v obchodech se chtějí snadno orientovat. K tomu jim pomáhají například loga na obalech, díky nimž se dozví, že daný výrobek je tuzemský (Regionální potravina), z ekologického zemědělství (Bio) nebo že neobsahuje přídatné látky – takzvaná éčka (CEFF).

Češi dávají čám dál častěji při výběru zboží předost tuzemské produkci
Autor: Foto pro Blesk - Penny Market
A v čem jsme skutečnými mistry při nakupování? Hlavně ve využívání slev a akcí, ať už jde o mléčné produkty, cukrovinky, uzeniny nebo alkohol. Do obchodu, kde nejsou žádné slevy, průměrný Čech zavítá jen těžko.

„Protože stále sledujeme chování nakupujících, nabízíme jim výrobky, o které mají zájem. Podporujeme hlavně domácí výrobce a nakupujeme od nich potraviny vysoké kvality, které prodáváme za přijatelné ceny,“ říká Martin Gottfried ze společnosti Penny Market.