Do myčky co nejčastěji

Posypová sůl dokáže auto zničit. Proto se vyplatí jezdit do myčky co nejčastěji, i když se vám zdá, že v nekonečné sněhové plískanici to nemá cenu.  Když se totiž krystalky soli zažerou do lehce poškozené karoserie, co nevidět dojde k viditelné vadě na kráse v podobě koroze.  Základem zimní péče o auto je proto pravidelné odstraňování nánosů soli z venkovních částí vozu. To je možné provádět jak v domácích podmínkách, tak v profesionálních myčkách.  Pokud se do války se solí pustíte sami, pak se zaměřte i na spodní část auta, kde by se mohl nános soli usadit a způsobit například prorezavění výfuku.

Prověřte chladicí  kapalinu

Na promrznutí je velmi náchylný chladicí okruh. Proto je nutné jej naplnit speciální chladicí kapalinou, která dokáže odolat i krutým mrazům. Pokud nevíte, jakou má stávající kapalina ve voze odolnost vůči mrazu, můžete si ji nechat změřit a pak podle potřeby dolít kapalinu tak, aby odolala alespoň teplotám minus dvacet stupňů Celsia.

Kontrolujte baterii

Při nízkých teplotách je namáhána také baterie. Neustále ji proto udržujte v čistotě a v nabitém stavu. U běžných údržbových baterií pravidelně kontrolujte stav elektrolytu a případně dolívejte destilovanou vodu podle potřeby.

Autor: Archiv

Jde to i bez údržby

Pokud dáte přednost bateriím bezúdržbovým, pak máte o starost míň. Jsou spolehlivější, mají větší stabilitu, menší samovybíjení a není třeba kontrolovat stav hladiny elektrolytu ani pravidelně doplňovat odpařenou vodu. Ale pozor! Bezúdržbové akumulátory nejsou vhodné pro starší typy vozidel (zhruba do roku 1995).

TIP redakce

VYHNĚTE SE POKUTĚ!

Než vyrazíte na cestu, nezapomeňte, že podle nových pravidel musíte mít auto před jízdou očištěné od námrazy, sněhu nebo nečistot. Z vozidla nesmí odpadat žádný sníh nebo led, který by ohrožoval ostatní účastníky silničního provozu. Pokud to zanedbáte, hrozí pokuta až 2500 korun.