Každý mladoboleslavský nováček je v tuzemsku neskutečně obletován. Vždyť která jiná vyspělá automobilová země se může chlubit třetinovým podílem domácí značky na trhu nových aut? Masivní mediální kampaň a pozornost upřená ke Kodiaqu je tudíž na místě. Už jen proto, že se jedná o zástupce celosvětově nejoblíbenějšího segmentu sportovně-užitkových automobilů. Vůz navíc může hrát významnou roli při vstupu Škody na severoamerický trh, o němž se rozhodne příští rok.

Trumfuje výškou

Hned na první pohled nás zaujala relativní kompaktnost Kodiaqu. Karoserie se 4697 mm je totiž jen o čtyři centimetry delší než v případě Octavie Combi. Na Superb nové SUV ztrácí nezanedbatelných 16 cm. Výškou jej ovšem trumfuje o 18 mm. Uvnitř vozu je díky tomu příjemně vzdušně. Palubní deska  do sebe pojala díky horizontálním středovým výdechům ventilace inovovaný multimediální systém. Místo klasických tlačítek má na bocích dotykové plošky. Ty reagují hbitě a přiměřeně citlivě. Světlost 194 mm slibuje pohodlné nastupování/vystupování a také vcelku slušnou průchodnost terénem. Tu podpoří též volitelný pohon všech kol v podobě haldexu páté generace.

Autor: archiv

Novinky i v motorech

Motorová paleta nabídne několik novinek. První je zážehový čtyřválec 2.0 TSI/132 kW (standardně s pohonem 4x4) z Tiguanu, druhou sedmistupňová dvouspojka DQ500, s níž se jednotka páruje. Vybrané Škodovky dosud využívaly šestistupňové ústrojí DQ250 s omezením na 400 N.m, odolnější skříň jich zvládne o polovinu více. Vedle známých 110 a 140kW dieselů 2.0 TDI později dorazí též slabší provedení s 85 kilowatty. Na rozdíl od ostatních trhů nebude v Česku stejně jako v případě Superbu k dispozici benzin 1.4 TSI/92 kW, roli nejdostupnější verze tudíž převezme čtrnáctistovka (110 kW) s technologií pro vypínání poloviny válců. Její cena má začínat okolo 650 000 Kč.

Našlápnuto na úspěch

Kodiaq vstupuje do segmentu větších a cenově dostupných SUV. Proti Hyundaii Santa Fe a Kie Sorento má pestřejší nabídku, vyspělejší techniku, objemnější zavazadelník a nižší základní cenu. Ta ovšem poroste s každým silnějším motorem a dalším příplatkovým prvkem. Podle prvních ohlasů navíc také slušně jezdí, čímž má našlápnuto na úspěch.