Co patří k vašim srdečním záležitostem v Praze 9?

Máme na svém území výjimečnou přírodní památku – prosecké skály, uvnitř kterých se skrývají podzemní štoly, v nichž se po celá staletí těžil písek. Dnes je to členitý systém chodeb, který se chystáme zpřístupnit. Tento náš záměr jsme rozdělili na několik etap. Stručně řečeno nejprve revitalizujeme naučnou stezku Amerika, která se nachází v areálu skal a bude rozšířena o vyhlídku, potom zpřístupníme samotné podzemí, kde je mimo jiné nutno odstranit nežádoucí nánosy, a po nějaké době bude možné, aby zájemci navštívili s průvodcem prosecké podzemí. Je to letitý záměr, trvá téměř 21 let. Nechal jsem se inspirovat v rakouském Hallstattu, kde z již opuštěného solného dolu vznikla lákavá turistická atrakce, kterou ročně navštíví mnoho tisíc zájemců.

Autor: archiv Jana Jarolíma

Investuje městská část i do zeleně a revitalizace parků?

Chtěli bychom, aby Praha 9 byla i do budoucna plná zeleně a parků. Máme v plánu prodloužit park Přátelství na Proseku a realizovat tak původní představu architekta Kuči, podle níž měl tento park pokračovat až k Lovosické ulici. Abychom to mohli uskutečnit, bude nutné vykoupit některé pozemky od soukromých vlastníků. Ve stávající části parku Přátelství, která byla před několika lety revitalizována, probíhá bohatý kulturně-společenský život našich spoluobčanů, zejména těch nejmladších. Konají se tam zdarma hudební koncerty, své příznivce si získaly kulturní akce jako Prosecké jaro, Prosecký podzim a další. Významný je park Podviní ve Vysočanech, kde se pravidelně koná například populární multikulturní festival Barevná Devítka nebo hudební folkové a rockové festivaly. Nově byl revitalizovaný park Srdce na Proseku, ve Vysočanech končí revitalizace parku Na Balabence... Naším záměrem je vysočanské parky propojit a vytvořit velkou klidovou a relaxační zónu v Praze 9.

Co vás nejvíce tíží?

To se netýká jenom Prahy 9, ale zprostředkovaně celé Prahy: problém parkování. Prostory poblíž stanic metra Střížkov, Prosek a Vysočanská se staly spontánně vytvořenými parkovišti ŕ la „park and ride“. Velké procento aut, která tu přes den stojí, je ze severovýchodní části Čech. Řešení této situace je poměrně obtížné i drahé. Nejlevnější z možných verzí je vytváření zón, které by parkování regulovaly. Magistrát se k celopražskému řešení staví váhavě. My sami jsme vytvořili separátní systém zón u 02 areny, kde v době konání koncertů a hokejových zápasů lidé z okolních domů neměli žádnou možnost k zaparkování. Před časem jsme na Proseku zprovoznili čtyřpodlažní garáže. Myslím si, že toto je ta správná cesta: velkokapacitní, několikapatrové garáže mohou tento palčivý problém částečně řešit.