Nějak se nám nepodařilo dodržet novoroční předsevzetí a shodit pár kilo. Možná právě teď je čas začít se víc hýbat a zaměřit se na redukční jídelníček. Jenže to je kámen úrazu. Představa, že zase budeme muset začít chroupat zeleninku, se nám protiví. Vždyť to nemá žádnou chuť! Jenže stačí použít správný postup a zeleninové saláty mohou být skutečně výborné.

Čočkový salát s jablkem 

Čočkový salát s jablkem
Budeme potřebovat (4 porce): 150 g čočky, nejlépe dvě barvy, např. hnědá a žlutá, 1 větší červené jablko asi 300g, 1 jarní cibulka, 2 lžíce light majonézy, 2 lžíce omáčky Hellmann´s Dijonnaise, šťáva z půlky citronu, špetka cukru, špetka soli, čerstvě drcený pepř

Postup: Čočku namočíme přes noc a druhý den uvaříme doměkka. Scedíme a necháme vychladnout. Jablko nakrájíme i se slupkou na měkké kostičky cca 4 x 4 mm a dáme do mísy. Zastříkneme citronovou šťávou a dobře promícháme. Přidáme čočku a nasekanou jarní cibulku. Promícháme s majonézou a omáčkou a jemně dochutíme solí, pepřem a cukrem.

CELKEM = 1981,54kJ, 1 porce= 495,38kJ

Lehký zelný salát

Lehký zelný salát
Budeme potřebovat (6 porcí): 1 menší hlávku bílého zelí, 4 větší mrkve 500g, 1 mraženou kukuřici, 2 lžíce olivového oleje, vegeta na dochucení. Dresink: nízkotučný jogurt  125g, 2-3 stroužky česneku, 2 lžíce light majonézy, šťáva z poloviny citronu

Postup: Zelí pokrájíme na nadrobno, mrkev na tenké proužky, přidáme kukuřici. Směs dochutíme vegetou, přidám šťávu z citronu a olivový olej. Do odlehčené majonézy přidáme prolisovaný česnek, nízkotučný jogurt a promícháme. Salát se hodí jako příloha k pečeným bramborám ve slupce.

CELKEM= 3998,64 kJ, 1 porce = 666,44kJ

Salát z kuřecí šunky s křenem a jablky na celozrnném toustu 

Salát z kuřecí šunky s křenem a jablky na celozrnném toustu
Budeme potřebovat (4 porce): 300 g kuřecí šunky, 10 g čerstvého křenu, 80 g lehké majonézy, 2 jablka, 4 ks toustového chleba, 100 h ledového salátu, 10 g pažitky, sůl, bílý pepř

Postup: Kuřecí šunku a jablka nakrájíme na kostičky, přidáme jemně strouhaný křen a dochutíme solí a bílým pepřem. Dáme vychladit. Ledový salát nakrájíme na jemné nudličky. Vychlazený salát dochutíme odlehčenou majonézou a ozdobíme snítkou pažity. Podáváme s toastovým chlebem nebo přímo na něm.

CELKEM= 4396,8kJ, 1 porce= 1099,2kJ

Okurkový salát s křehkým tuňákem

Okurkový salát s křehkým tuňákem
Budeme potřebovat: 1 větší okurku, lžíci lehké majonézy (nejlépe Yofresh), lžíci nízkotučného jogurtu, lžíce nasekaného kopru, 1 stroužek česneku, šťáva z jednoho citrónu, sůl, 400 g tuňáka, sezamová semínka, 2 lžíce olivového oleje

Postup: Okurku podélně nakrájíme škrabkou na zeleninu na tenké dlouhé plátky, dáme do mísy, smícháme s majonézou, jogurtem, koprem, lisovaným česnekem a citrónovou šťávou a lehce osolíme. Necháme odležet. Mezitím nakrájíme tuňáka na špalíčky, osolíme a obalíme v sezamovém semínku. V pánvi rozehřejeme olej a zprudka na něm ze všech stran orestujeme tuňáka (opečeme jenom povrch špalíčků, uvnitř musí zůstat maso nepropečené). Opečené špalíčky tuňáka nakrájíme na plátky a podáváme s okurkovým salátem.

CELKEM= 3458,89kJ, 1 porce = 864, 72kJ

Waldorfský salát 

Waldorfský salát
Budete potřebovat (4 porce): Polníček nebo mix salátů, 2 červená jablka i se slupkou, 10 g stonků celeru, šťáva z 1 limetky, 15 g vlašských ořechů, lehká majonéza, sůl, pepř, lžíci medu, špetku muškátového květu                                                                                  

Postup: Vlašské ořechy orestujeme na suché pánvi, až začnou vonět a lehce zezlátnou. Pozor, nesmíme je restovat při vysoké teplotě a dlouho, jinak zhořknou. Polovinu jader necháme vcelku a polovinu nasekáme nahrubo. Do větší mísy dáme polníček a všechny ořechy. Přidáme jablka, která rozkrojíme na osminky a pokapeme limetovou šťávou. Stonky celeru nakrájíme na tenké plátky a také přidáme k salátu. Promícháme s dresinkem z odlehčené majonézy, medu, soli a pepře a muškátového květu.

CELKEM= 1947,7kJ, 1 porce = 486,92kJ

Fotogalerie
5 fotografií