Bolesti zad později podle statistik sužují každého druhého z nás. „Na židlích sedíme dlouhodobě už od první třídy přes střední školu a vysokou,“ varuje Kristýna. Naše záda dostávají zabrat. Ve škole si musíme odsedět někdy i více než jedenadvacet let.

Přitom školy musí používat jen lavice a židle s příslušným atestem. „Nepomůže sebedokonalejší židle ani lavice, když v ní neumíme sedět,“ doplňuje partnerku Alois. V jejich ordinaci se už nyní s bolestmi zad objevují dvacetiletí pacienti.

Naše tělo se po tisíce let vyvíjelo, aby dokázalo lovit nebo utíkat před nebezpečím. V bezpečí škol a kanceláří se však s našimi zády dějí věci! Proto fyzioterapeuté Kristýna a Alois bijí na poplach.

A rada na konec! „Dlouhodobý sed je nutné kompenzovat dobře voleným přirozeným pohybem,“ shodují se Kristýna i Alois. „Po škole sebou nepráskneme na kanape či do křesla a nebudeme zírat na televizi nebo do tabletu! Stačí rychlá chůze, běh, plavání, ale i například lezení na cvičné stěně,“ upřesňuje Alois.

VIDEO: Pět způsobů, které vám mohou pomoci v boji s migrénou.

Video
délka: 01:00
720p 480p 360p 240p

Pět způsobů, které vám mohou pomoci v boji s migrénou iStock.com

Fotogalerie
6 fotografií