Průzkum společnosti Microsoft ukázal, že právě větší volnost nakládání s pracovní dobou by přivítaloa dvě třetiny z dotázaných.

Češi prostě volají po home office a možnosti pracovat mimo kancelář. Ne všechna povolání to umožňují, ale v některých firmách už se manažeři snaží vycházet svým zaměstnancům vstříc. Mnozí  kolegové ale nemusí mít pro práci z domova pochopení a mohou vás brzy začít podezírat, že když sedíte doma a ne v kanceláři, určitě nepracujete tolik, jako oni. Stačí však dodržovat naše rady:

7 tipů, jak kolegy přesvědčit, že se doma neflákáte:

1. V pracovní době buďte na příjmu. Mějte po ruce telefon i notebook, abyste pro své kolegy byli vždy k zastižení.

2. Pokud máte doma často vypadávající internet nebo slabý mobilní signál, najděte si jiné pracovní místo. Pro vaše kolegy nesmí být vaše nepřítomnost v kanceláři překážkou v tom vás kontaktovat.

3. Upozorněte své kolegy předem, který den chcete pracovat z domova. Zvláště jim dávejte vědět v případě, že doma nezůstáváte pravidelně třeba každé úterý.

4. Stanovte si s kolegy týmové dny, na které plánujte společné schůzky a kdy se vždy potkáte v práci.

5. Podporujte své kolegy v tom, že vás mohou kontaktovat, i když jste doma. Nenadálý brainstorming přece můžete zvládnout i přes Skype.

6. Buďte si jisti, že váš nadřízený je zastáncem home office a vaše nepřítomnost v kanceláři mu nevadí. Pokud máte zastání v něm, bude se vám lépe obhajovat vaše nepřítomnost i před kolegy.

7. Dodržujte termíny, plňte své úkoly, nabízejte svou volnou kapacitu v případě, že ji máte. Ať si kolegové nemyslí, že pracujete třeba jen dopoledne a od oběda si doma válíte šunky.