Před samotným pročítáním nabídek si sedněte a v klidu ujasněte, co vlastně hledáte.  Kam chcete směřovat?  Co všechno jste ochotni pro to udělat?

1. Název pozice

Určitě jste už na takové inzeráty narazili několikrát. Anglickými názvy se to jen hemží. Každý je manažer a specialista a realita je potom úplně jiná.  Nenechte se tedy názvem zaskočit a zaměřte se spíše na popis činnosti, která je na pozici vyžadována.

2. Co se ode mě očekává?

Jde především o vzdělání, praxi, cizí jazyk, znalost PC programů.  K tomu občas rádi přidají i požadavky, které nejsou pro tuto pozici až tak důležité. Nelekněte se! Tyto požadavky se vždy vyjasní během pohovoru.

3. Buďte kritičtí

Nemá cenu posílat životopis na pozici, u které nesplňujete hlavní požadavky firmy. Ztrácíte tím čas nejen personalisty ve společnosti, ale hlavně ten váš!

4. Benefity

Tato část inzerátu je čím dál tím oblíbenější a uchazeči na ni slyší. Stravenky, služební auto, počet dnů dovolené, vzdělávání anebo případný kariérní postup. Zvažte, jaký benefit je pro vás důležitý a co jste ochotni „oželet“.

5. Zahrajte si na detektiva

Stejně jako si proklepne personalista vás před pohovorem, proklepněte si i vy vašeho potencionálního zaměstnavatele. Začněte webovými stránkami firmy. Zjistěte, jaké má zázemí, konkurenci. Víte třeba, že se na internetu už dají najít i zkušenosti současných nebo bývalých zaměstnanců?

Nabídky práce, ale i dobré rady, které se vám mohou hodit, naleznete na portálech www.prace.cz a jobs.cz.