Nabídka, která se již nebude opakovat

Chystáte se na dovolenou, ale ještě nevíte, kdy a kam chcete vyrazit. Najednou ve výloze cestovní kanceláře zahlédnete tip na zájezd, jehož cena je více než výhodná. A navíc jde jen o časově omezenou nabídka. No neberte to! O vaší cestě do exotické země je rozhodnuto.

V tomto případě vás pravděpodobně výrazně ovlivnily dvě skutečnosti. Nízká cena a časově omezená výhoda. Dva z nejklasičtějších triků, s kterými se setkáte všude, kde se něco prodává nebo nabízí. Někdy se opravdu může jednat o výhodnou koupi, ale častokrát se stane, že časová nabídka neměla zas tak pevný termín ukončení a je „pro velký úspěch“ prodloužena, nebo není zas tak výhodná, jak jste si mysleli, protože řada dalších cestovních kanceláří nabízí podobný zájezd za ještě přijatelnější cenu.

Co naplat, zájezd už máte zaplacený, navíc jste do něj investovali vaše poslední úspory, které by se vám před výplatou zrovna moc hodily.

Předtím než se rozhodnete, že si něco koupíte, pečlivě zvažte, zda na to v konkrétní okamžik máte dostatek peněz a nezkomplikuje to vaši momentální finanční situaci, kterou byste museli posléze řešit třeba rychlou půjčkou, zda jde opravdu o tu nejvýhodnější nabídku daného produktu, která na trhu je, což si snadno ověříte na internetu, a vyčkejte do posledního okamžiku, zda se akce náhodou neprotáhne.

Myslíme to s vámi upřímně…

Obchodní fráze a triky, které se dnes a denně uplatňují, jsou všeobecně známé a zákazník si je uvědomuje. Jen málokterý jim však umí přímo v dané situaci čelit a asertivně na ně reagovat. S větami typu: „Byl jste vylosován jako výherce nového tipu žehličky. Máme ji pro vás s jedinečnou slevou, kterou nikdo další nezískal…“ – „Chcete zajistit svým dětem dostatek financí na studium?“ se setkal snad každý.

Jindy se snaží obchodníci vyvolat zdání, že jsou jedni z vás, že vám rozumějí a že znají vaše potřeby, protože jsou totožné s těmi jejich. Příkladem mohou být věty typu: „Máte krásnou dceru. Je asi tak stejně stará jako ta moje.“ Pocit důvěrnosti vyvolá v klientovi zdání, že to s ním člověk na opačné straně myslí upřímně, a to je pak pro obchodníka nejlepší manévrovací pozice.

Poslechněte svoji intuici

Pokud je vám hovor nepříjemný, protože nevíte, jak ho efektivně ukočírovat, nenechat se vyvést ze své standardní pozice a natlačit k něčemu, co nechcete, máme pro vás několik rad.

1. V první řadě použijte selský rozum a intuici. Naslouchejte tomu, co vám radí rozum, a buďte v rozumné míře obezřetní.

2. Důvěřuj, ale prověřuj. V případě, že jste na pochybách, není nic jednoduššího než si produkt, službu nebo firmu prověřit na internetu.

3. Dejte si na čas. Nenechte se zatlačit do kouta, abyste své rozhodnutí učinili hned. Počáteční nadšení může polevit a s odstupem času vše můžete vidět jinak.

4. Ptejte se. Dostatečné množství trefných otázek může být jen ku prospěchu věci. Častokrát se podle odpovědi dozvíte víc, než jste vůbec čekali.