V jednom se pojišťovny shodují, povinné ručení už dávno překročilo »své mezeÍ a čím dál více se začíná přibližovat havarijnímu.

Což je pro řidiče samozřejmě dobrá zpráva. Pojišťovny ve snaze získat klietny nabízí řadu bonusů. Stačí si jen vybrat, co zrovna pro vás je to pravé.

Václav Bálek
Autor: archiv
Václav Bálek, Allianz: Je toho hodně. Dříve povinné ručení chránilo pouze motoristovo okolí. Dnes i samotného motoristu. Zahrnuje například živly, střety se zvěří, garanci mobility po úrazu.

Eva Šebestová
Autor: archiv
Eva Šebestová, Axa: K pojištění přidáváme řadu praktických výhod: například odemkne dveře, když si zabouchnete klíče v autě, přiveze benzin, když vám cestou dojde, vymění kolo při defektu na cestě.

Ivana Buriánková
Autor: archiv
Ivana Buriánková, Česká pojišťovna: Velmi se přiblížilo havarijnímu pojištění. Kryje i rizika, která byla v minulosti doménou pouze »havarijka«.

Renata Čapková
Autor: archiv
Renata Čapková, ČPP: Je evidentní, že ve své »čisté podobě« už povinné ručení ani neexistuje. Hitem je zavádění mobilní aplikace pro majitele chytrých zařízení, jako jsou smartphony či tablety.

Petr Milata
Autor: archiv
Petr Milata, ČSOB Pojišťovna: Za největší považuji přímou likvidaci. My k povinnému ručení přidáváme i pojištění škod na vlastním vozidle s limitem 5000 Kč jako benefit.

Jiří Cívka
Autor: archiv
Jiří Cívka, Generali: Je toho čím dál více: Třeba střet se zvěří či zvířetem, škody způsobené zvířetem na zaparkovaném vozidle jako poškození kabelových rozvodů hlodavci.

Milan Káňa
Autor: archiv
Milan Káňa, Kooperativa: V rámci ručení dnes vozidlo ochráníte téměř jako u havarijního pojištění. Jediné, co nenabízí, je úhrada škod v případě zaviněné nehody. Tedy, že si motorista vlastní vinou poškodil vozidlo.

Jan Bárta
Autor: archiv
Jan Bárta, Slavia: Pojišťovny uplatňují dva přístupy. Buď vytvoří balíček, který obsahuje prvky »havarijka«, nebo umožňují k povinnému ručení sjednat doplňková připojištění.

Eva Svobodová
Autor: archiv
Eva Svobodová, Uniqa: Velká konkurenční bitva se kromě oblasti cenové odehrává v asistenčních službách, které jsou čím dál bohatší a vynalézavější - ve prospěch klienta.

Kateřina Bílá
Autor: archiv
Kateřina Bílá, Wüstenrot: Přímá likvidace je službou, kterou jsme na trhu dřív nenalezli, v dalších případech se jedná spíše o přidávání rizik, která známe z havarijního pojištění.