ONLINE CHAT
Dobrý den, 30.8.2014 jsme se vrátily z Korfu po 10 dnech. Jsme v reklamačním řízení z cestovní kanceláří, kdy byl inzerován 3 hvězdičkový hotel, v prostorném dvoulůžkovém pokoji s přistýlkou. Pokoj byl v rodinném penzionu - informace majitelky, pokoj byl velký 3x3xmetry byly jsme tam dvě dospělé a jedno dítě. O hygieně ani nemluvím, teplá voda po urgencích až šestý den a za to vše 45 000,-Kč - 2 x 16 000,-Kč a 1x 13 000,-Kč. Ostatní hosté byly za ceny 7 000,- až 9 000,-Kč na osobu. Celkem sepsaná reklamace je velice podrobná , včetně fotodokumentace a audio nahrávek. Díky této dovolené vím, že se již do této lokality více nepodívám. A vina není dle zjištění na majitelce penzionu, ale na klamné propagaci CK a Invie přes kterou byl zájezd zaplacen. Reklamace byla podána po návratu v kanceláři CK dle podmínek uveřejněných na webu CK. Mohou trvat na reklamaci sepsané na místě s delegátkou? Máme šanci na poměrné vrácení peněz? Děkuji.(Kotábová C)
Foto
Hzeký den, určitě je v tomto případě dostačující, pokud byla reklamace uplatněna u cestovní kanceláře ve stanovené lhůtě, která loni činila 3 měsíce a letos pouze 1 měsíc. Cestovní kancelář nemůže podmiňovat vyřízení Vašich nároků uplatněním reklamace na místě s delegátkou. Sice se tento postup doporučuje, aby došlo případně k nápravě již na místě, ale není to rozhodně podmínkou. Doporučuji Vám tedy dále na vyřízení Vaší reklamace trvat a nenechat se cestovní kanceláří odbýt.
Dobry den Jak se branit kdyz priletime do egypta a na letisti nam delegatka rekne ze nas hotel je plne opsazen a ze nas ubytuje jinde,pristoupit na to nebo mame trvat na ubytovani v nasem hotelu diky za radu(Lukas)
Foto
Hezký den, zkusil bych trvat na ubytování v objednaném hotelu, ale samozřejmě řešení na místě může být složité. Pokud byste měli být ubytováni v jiném hotelu, tak bych následně po cestovní kanceláři požadoval slevu za tuto vadu a také případně zaplacení rozdílu ve kvalitě ubytování, pokud byste měli být v hotelu horší kategorie. Existuje ještě varianta, že pokud cestovní kancelář nezjedná nápravu v přiměřené lhůtě, kterou jí stanovíte, tak si ji můžete zjednat na své vlastní náklady a tyto potom požadovat po cestovní kanceláři.
Dobrý den, vybrala jsem si zájezd do Chorvatska podle toho, že bylo inzerováno připojení wifi (nejsem technický maniak, ale očekávali jsme přírůstek v rodině), což nebylo pravdou - mám sepsán reklamační protokol s delegátkou, problémů bylo více, ale tenhle mne doooost vadil - na jakou kompenzaci mám nárok a jak na to? (Pomazalová)
Foto
Hezký den, můžete tuto vadu reklamovat, protože připojení wi-fi bylo nabízeno, ale na místě nebylo poskytnuto. Navíc se domnívám, že s rozvojem IT technologií a častou nutností být online se jedná o poměrně závažnou vadu. Doporučuji Vám zájezd reklamovat s tím, že bych si dokázal představit slevu ve výši 10 % z ceny zájezdu.
Dobrý den, v březnu jsem zakoupil zájezd od CK Invia na Rhodos. Na Internetu v březnu tento hotel byl uveden jako 4*. Po příjezdu do hotelu jsme byli překvapeny, že vybavení pokoje je min 25let starý a postel má ohnuty rošt na který byli hozeny dřevěné prkna. Jsem hned poslali stížnost i foto na mail CK Invia. Žádnou odpověď jsem nedostal. Když jsem se podíval na internet, to ten samý hotel CK Invia prodává jako 3*. Jak mám dále postupovat a mám nějakou šance na reklamace? Děkují. A. Komárek(A.Komárek)
Foto
Hezký den, domnívám se, že byste měli mít velkou šanci na poskytnutí slevy z ceny zájezdu. Jednak nebylo určitě v pořádku vybavení pokoje, který vykazoval uvedené vady. Dále bych reklamoval také jinou úroveň ubytování, protože hotel byl původně nabízen jako čtyvřhvězdičkový, ale nyní je uváděn jako tříhvězdičkový. Tento rozdíl v nabídce by měl být nesporný a poukazuje na to, že Vám byl prodán neodpovídající hotel.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda vzniká nějaký nárok na kompenzaci při zpoždění letu. Měl jsem koupený normální linkový let do Thajska od ČSA. Let byl operován společností AirFrance a byl rozdělen do dvou letů, první z Prahy do Paříže a druhý z Paříže do Bangkoku, kde došlo ke zpoždění cca 6 hodin. Problém byl s letadlem, kdy nám nakonec po těch 6 hodinách bylo přistaveno nové letadlo. Když jsem kontaktoval ČSA, bylo mě sděleno, že to je věc AirFrance, že to byl jejich let, a že se mám obrátit na ně, i když jsem to kupoval a platil ČSA. U AirFrance jsem taktéž moc nepochodil, s tím že na problémy s letadlem se žádné kompenzace nevztahují, ale dali mě aspoň kompenzaci 70 euro na osobo formou voucherů, ale někde jsem vyčetl, že při této vzdálenosti bych měl mít nárok na kompenzaci daleko vyšší.... A hlavně si myslím že by to se mnou měla řešit ČSA, nebo se pletu ? Děkuji předem za případnou odpověď.(Karel Král)
Foto
Hezký den, určitě byste měl mít nárok na kompenzaci. Pokud byl let kupován z Prahy do Bangkoku, tak vzhledem k letové vzdálenosti nárok na odškodnění činí 6OO EUR na osobu. Poskytnutá kompenzace 70 EUR určitě není dostačující. Povinnost k zaplacení kompenzace vzniká dopravci, který let operoval, ale ať už let operovaly ČSA nebo Air France, tak je Váš nárok pořád stejný a měl by Vám být zaplacen.
Dobrý den přeji,mohla bych se zeptat zdali můžu požadovat odškodnění za zkaženou dovolenou?Cestovní kancelář Invia u které jsem zájezd nakoupilavjiž v únoru mě změnila týden před odjezdem hotel.Hotel který jsem si vybrala byl s plážovým servisem.U náhradního hotelu nic takového nebylo.Na pláži nebyla ani sprcha.Celou dobu jsme museli být na slunci a to se nedalo nikde schovat.Jezdím každý rok ale tohle se nám ještě nikdy nestalo aby nám bylo vyměněno místo,které si vyberete..Tento přidělený hotel byl v pořádku ale to místo okolo se nedalo srovnat s tím co jsme si zamluvili je to nějaká spravedlnost?Co by se s tím dalo dělat?Ještě na poslední chvíli byl tento hotel prodáván levněji než co jsme zaplatili za hotel,který jsme chtěli.děkuji pěkně Miluše Machová(Miluše Machová)
Foto
Dobrý den, ano, odškodnění určitě požadovat můžete, protože změna hotelu nebo místa ubytování je vadou v zájezdu. Navíc by pochybení mělo být zcela nesporné. Doporučuji Vám proto zájezd určitě reklamovat.
Dobrý den, stalo se nám toto. Měli jsme zaplacenou dovolenou 8 dní all inclusive - tedy od soboty do soboty. Přiletěli jsme v sobotu před půlnocí, takže jsme ten den žádní jídlo nečerpali. Další sobotu jsme měli odlet večer a předpokládali jsme, že až do večera můžeme jídlo čerpat. Bylo nám ale řečeno, že končíme snídaní a až do večera nemáme nárok na jídlo ani pití. Cítíme se poškozeni. Lze toto reklamovat a máme nárok na odškodné? Děkuji za odpověď. Horáková(Jana Horáková)
Foto
Pěkný den, bude zde důležité, jak byl pobyt sjednán v cestovní smlouvě, ale postup cestovní kanceláře mi nepřijde správný. Vzhledem k délce dovolené by se totiž dalo očekávat, že stravování bude zajištěno po celou dobu. Především při večerním odletu bych předpokládal, že bude stravování poskytováno do doby odjezdu z hotelu. Určitě bych reklamaci zkusil u cestovní kanceláře uplatnit.
Dobrý den, lze, prosím, uplatnit odškodnění za mnohahodinové zpoždění letu, který proběhl mimo EU. Konkrétně se mně jedná o let z australského Brisbane do Dubaje provozovaný společností Quantas airlines? Děkuje Vasil(Vasil)
Foto
Dobrý den, na tento případ nebude dopadat evropské Nařízení č. 261/2004, které přiznává cestujícím paušální kompenzaci, ale mělo by být možné požadovat náhradu škody podle Montrealské úmluvy. Můžete tak nárokovat náhradu škody, která Vám vznikla zpožděním letu např. za hotel, dopravu, zmařenou obchodní schůzku.
Dobrý den absolvovali jsme letos v únoru drahou dovolenou v Dominikaně s naprosto příšerným servisem ( při zaplacením AI ), museli jsme vyměnit hotel, tam sice jídlo bylo, ale místo zaplacené junior suit jsme bydleli v "jeskyni" s kukaračema. Cestovka mám nabídla "za náš přínosný návrh na zlepšení služeb " směšných 500 Eur. Na další korespondenci nereaguje. Máme samozřejmě mnohem podrobnější popis celé té radosti, ale pro základní informaci to jistě stačí.(Chlebovský)
Foto
Dobrý den, uvedené problémy jsou zcela jistě vadou zájezdu. Pro posouzení výše nároku na slevu bude důležité, o jaké konkrétní vady se jednalo a jaká byla cena zájezdu. Vzhledem k destinaci se domnívám, že by nabídnutá kompenzace nemusela být dostačující.
Dobrý den, byli jsme na dovolené v Bulharsku dva dospělí a dítě 13 let , dítě spalo na tvrdém přízemním rozkládacím křesle, ptám se jestli je možné tuto skutečnost reklamovat. (Jana z Ostravy)
Foto
Hezký den, zde bude záležet, jaké ubytování bylo sjednáno, resp. kolik lůžek mělo na pokoji být. Pokud jste měli domluvený třílůžkový pokoj, tak určitě tuto vadu reklamujte, protože rozkládací křeslo není určitě standardní. Osobně bych takové křeslo neakceptoval ani jako přistýlku a také bych to reklamoval.
Dobrý den, zakoupili jsme si zájezd Řecka. V cestovní smlouvě bylo uvedeno, že máme ubytování v kategorii 3*. Když jsme se ubytovali v bungalovu, zjistili jsme, že mají na dveřích certifikát, že jde o 2* ubytování (koupelna byla velká asi 1,2m na 1,2m). Po neuznané reklamaci u delegáta v Řecku jsem se obrátili na CK. Z CK nám napsali, že na reklamaci nemáme nárok, protože velikost koupelny (nedaly se zavřít dveře, když jsme šli na WC) ani počet hvězdiček na dveřích bungalovu nejsou určující pro stanovení počtu hvězd u české CK. A na reklamaci prostě nemáme nárok. Teď řešíme, že bychom se chtěli proti rozhodnutí CK odvolat, protože to ubytování bylo opravdu na 2*, ale nevíme na koho bychom se měli obrátit. Můžete nám prosím poradit? Děkuji(Linda Uhrová)
Foto
Pěkný den, máme také podobné zkušenosti s případy našich klientů a často cestovní kanceláře používají stejnou argumentaci jako ve Vašem případě. Domnívám se, že se tato vada reklamovat dá, protože cestovní kancelář nabízela ubytování jasně dané úrovně, ale skutečnost tomu neodpodívala. Zvláště pak, pokud bylo přímo na místě napsáno, že se jedná o dvouhvězdičkové ubytování. Odpověď cestovní kanceláře mi tak připadá jako účelová. Doporučuji se obrátit na právníka, protože cestovní kanceláře v řadě případů bývají vstřícnější a mají obavy z případného soudního řešení.
DOBRÝ DEN MÁM DOTAZ KDYŽ JE ZPOŽDĚN ODLET LETADLA O5HODIN A VÍCE .PŘÍČINA JE NEPŘEDVÍDATELNÉ OKOLNOSTI MÁME NÁROK NA KOMPENZACI ZA ZPOŽDĚNÍ , děkuji (SPACILOVA A)
Foto
Dobrý den, nárok na odškodnění vzniká obecně v případě zpoždění o více než 3 hodiny. Z tohoto pohledu byste tedy nárok na kompenzaci měli mít. Mimořádné okolnosti bývají častou výmluvou leteckých společností, ale v řadě případů se o ně vůbec nejedná a klienti tak mají na odškodnění nárok. Doporučuji, abyste se raději pokusili nárok na kompenzaci uplatnit. Doplním ještě, že za mimořádnou okolnost se považuje třeba stávka na letišti nebo bouře. Pokud jste se tedy s ničím takovým na místě nesetkali, tak by Váš nárok na odškodnění mohl být dán.
Dobrý den, vymáhám náhradu za zrušený let, letecká společnost nárok uznala, ale už je to téměř rok a peníze jsem stále nedostal, je to obvyklé, že vypořádání se táhne tak dlouho? Děkuji(František)
Foto
Hezký den, často se stává, že se letecké společnosti zaplacení finanční kompenzace brání a řešení tak trvá delší dobu. Pokud ovšem letecký dopravce Váš nárok uznal, tak by mělo být vyřízení věci rychlejší, a proto mi rok přijde dlouhá doba. Doporučoval bych proti letecké společnosti podat žalobu, což se nyní nabízí jako další krok při řešení věci.
Dobrý den, na dovolené ve čtyřhvězdičkovém hotelu nás pokousaly blechy. Dovolená objednána v cestovní kanceláři. Vše máme fotograficky zdokumentované. Máme nárok na nějakou slevu, v případě že ano do jaké doby musíme toto reklamovat? Děkuji(Alena)
Foto
Pěkný den, pokousání blechami je také možné reklamovat. S podobnými případy jsme se již setkali. Měli byste tak mít nárok na slevu s tím, že v případě hmyzu na pokoji může obecně náležet sleva v rozmezí 10 - 50 %. Jestliže došlo k pokousání hmyzem, tak bych se přikláněl spíš k horní hranici. Reklamaci musíte uskutečnit do jednoho měsíce od skončení zájezdu.
Dobrý den. Vybrala jsem si dovolenou na Lanzarotte na webu nacesty.cz. 18.6. (odlet 27.6.) mi bylo mailem sděleno, že v blízkosti hotelu se opravuje a je možný vizuální a akustický "problém". V historii mailu jsem zjistila, že tuto info věděli již 11.6. Po ostré komunikaci jsem se rozhodla najít si jiný zájezd v tom samém termínu na Tenerife . po příjezdu jsem zjistila že tam probíhá celková rekonstrukece a dostavba křídla hotelu s pracemi od 7.30 do 20.00 večer - rozbrušovačky, sbíječky......chci dovolenou reklamovat, myslíte, že tento důvod mnou popsaný je "reklamovatelný " ? Děkuji za info, Z. Kalčíková(Kalčíková)
Foto
Dobrý den, určitě je možné tento důvod reklamovat. Bude se jednat o více vad. Jednak máte nárok na slevu z důvodu hluku a dále kvůli staveništi, které se na místě nacházelo.
Dobrý den,koupili jsme si dovolenou v Turecku-hotel 5*,v hotelu špína,v jídelně plastové nádobí a věčný nepořádek,kolem bazénu chyběly mřížky na přepad vody,venkovní elektroinstalace v katastrofálním stavu.Po neustálém naléhání jsme byli v polovině týdenní dovolené přestěhováni do jiného 5* hotelu.Máme nárok na slevu za nepříjemnou dovolenou?(Hana J.)
Foto
Pěkný den, toto je typický případ zkažené dovolené, se kterým se bohužel setkáváme poměrně často. Nárok na slevu v případě takto závažných vad určitě máte a zájezd bych zcela jistě reklamoval. Jen doplním, že se výše slevy posuzuje také podle délky trvání vad, tj. pokud jste byli později v průběhu dovolené přestěhováni na jiný hotel, tak to neznamená, že byste vady nemohli reklamovat a nenáleží Vám nárok na slevu.
Dobrý den, měli jsme 4 hod. zpoždění letu s leteckou společností Nouverlair -Tunisie, se kterou má uzavřenou smlouvu CK Blue Style. Zpoždění letu můžeme nárokovat jak u pojišťovny, tak i u letecké společnosti nebo u CK? Jaké máme možnosti? Děkuji Johana B.(Johana Bednaříková)
Foto
Hezký den, vzhledem k tomu, že se jedná o mimoevropskou leteckou společnost, tak bude vymáhání nároku složitější, a proto bych Vám doporučoval se primárně obrátit na pojišťovnu. To by měla být nejjistější cesta, ale záleží na pojistných podmínkách a případných výlukách z pojištění, i když předpokládám, že byste měli obdržet celé pojistné plnění.
Dobrý den, od 6. 6. do 17. 6. jsem byla v Tunisku. 5 dní před příjezdem byla bouře. Hotelová pláž byla plná chaluh. Nejprve přijely bagry a chaluhy odsunuly do dvou velkých hromad, takže prostředkem se dalo přebrodit s tím, že do chaluh jsme zapadali jen po kotníky. 4. den pobytu přijely opět bagry a tentokrát tu obrovskou masu chaluh a nepořádku z hromad nahrnuly zpět na celou pláž. Uprostřed byla stezka pro vstup do moře, bohužel moře hnalo řasy zpět, takže jsme se do vody brodili tím vším nepořádkem až nad kolena. Nakonec jsme našli cca 800 m od oficiální pláže místo kde chaluhy nebyly. Tenhle stav trval až do dne odjezdu, kdy po nové bouři byly chaluhy spolu se vším odpadem spláchnuty do moře a pláž čistá. Nevím jestli má cenu s CK jednat. Předpokládám, že se bude hájit zásahem vyšší moci, případně, jak jsem se dočetla v recenzích, že to bylo mimo sezónu a chaluhy nebylo možné odstranit, protože se využívají v kosmetice. Poraďte prosím, vše mám pečlivě zdokumentované. (Zlatuše Janovská)
Foto
Hezký den, myslím si, že by se zájezd z důvodu špinavé pláže reklamovat dal. Bude záležet, co cestovní kancelář uváděla ve své nabídce v katalogu nebo na webu, ale pokud slibovala hezkou pláž, tak půjde o vadu. Další otázkou může být, zda cestovní kancelář na toto neměla upozornit, pokud takové informace mohla mít a pořádá zájezdy do tohoto hotelu pravidelně. Cestovní kancelář je totiž povinna poskytnout veškeré informace a nic nezamlčet. Jen doplním, že za špinavou pláž by bylo možné požadovat slevu 10 - 20 % z ceny zájezdu.
Dobrý den, let na dovolenku mal meškanie 9 hodín, toto meškanie CK neohlásila do hotela na recepciu a z tohto dôvodu Vám zrušili rezerváciu v hoteli. Presunuli nás do iného hotela /do vyššej kategorie/, a do inej lokolity. Našu dovolenku sme plánovali aj s priatelmi, ktorí boli vo vedlajšom hoteli a týmto presunom do iného hotela nám znemožnili prežiť našu plánovan= dovolenku spoločne, nakoľko sme boli cca 6 km od nich. Dá sa v tomto prípade reklamovať , náš presun do iného hotela z dôvodu neskorého a nenahláseného príchodu na hotel? dakujem (Zuzana)
Foto
Dobrý den, ano, je to tak a můžete uplatňovat vadu za pobyt v jiném hotelu. Žádnou roli na tom nehraje fakt, že se jednalo o hotel vyšší kategorie, neboť je to starost cestovní kanceláře a nemáte tak povinnost za vyšší kategorii cokoliv doplácet. Ještě Vám doporučím zkusit požadovat po letecké společnosti odškodnění za zpoždění letu. Obecně vzniká nárok na tuto kompenzaci, pokud je let zpožděn o více než 3 hodiny.
Dobrý den, právě jsme se vrátili z dovolené, kde neproběhlo vše zcela v pořádku, v objednávce na dovolenou máme označeno, že požadujeme APT, tudíž apartmán 2+0,2+1 a 2+2, na voucherech, které jsme obdrželi opět byl uveden typ ubytování APT avšak když jsme dorazili na místo majitel nás ubytoval v pokojích se sociálním zařízením a kuchyňka byla přes chodbu a společná, navíc tedy majitel choval několik koček a vše čpělo (pokoje, schodiště) po kočičím zápachu, máme zvířata rádi, ale jelikož jsme alergici nebylo to vůbec pro nás příjemné, to vše jsme sdělili přítomné delegátce, ta řekla, že pro nás nemá jiné místo ubytování, a že ať po návratu zájezd reklamujeme, chci se tedy zeptat jak postupovat? Děkuji velmi za odpověď(Grabiášová M.)
Foto
Pěkný den, určitě bych Vám doporučil zájezd reklamovat, protože je zřejmé, že neodpovídal typ ubytování tomu, co bylo sjednáno. Rovněž zápach v místě pobytu je možné reklamovat jako vadu, za kterou náleží sleva. Opět jen upozorním, že reklamaci je potřeba provést ve lhůtě jednoho měsíce od skončení zájezdu.
Dobrý den, v březnu jsme zakoupili přes internet zájezd na Rhodos u CK. Při zakoupení u tohoto zájezdu hotel byl označen jako 4*, když jsme v červnu přijeli na dovolenou- byli jsme zklamaný a hned kontaktovali delegáta a taky poslali mail s foto do CK. Žádnou odpověď ze strany CK jsme nedostali. Když jsme se podívali na internet, to zjistili, že tento hotel tou samou CK jíž nabízen jako 3* hotel. Máme šance reklamovat tento zájezd? Děkují. Komárek(Komárek)
Foto
Hezký den, důležité bude provést reklamaci ve lhůtě 1 měsíce od skončení zájezdu, ale možná jste tak již učinili. Nárok na slevu byste měli každopádně mít, protože se domnívám, že se v tomto případš usvědčila sama cestovní kancelář. Jestliže byl hotel původně nabízen jako čtyřhvězdičkový a nyní je uváděn jako tříhvězdičkový, tak by to mělo být neoddiskutovatelné.
Dobry den, meli jsme zaplacen pokoj o 30 m2, dali nam sotva polovicni, kde mimo postele a jedne zidle nebylo uz dalsi misto. Byl to udajne 4 hvezdickovy pokoj, ale proti 3 hvezdickam jsme zadny rozdil nezaznamenali. Jakou slevu bychom meli pozadovat?(Petra)
Foto
Hezký den, také v tomto případě cestovní kancelář pochybila a měl by být dán nárok slevu. Jestliže Vám byl slíben pokoj o určitých rozměrech, tak to mělo být dodrženo, v opačném případě půjde o vadu zájezdu. Podobné to bude také s úrovní ubytování, jestliže neodpovídala čtyrhvězdičkovému hotelu. Bude potřeba tyto vady doložit s tím, že by pomohly určitě fotografie a také svědecké výpovědi. Myslím si, že by se v tomto případě dalo uvažovat o slevě zhruba 20 %.
V nabídce na dovolenou bylo uvedeno že den před naším příjezdem bude otevřen u hotelu největší aquapark v Hurgádě. Proto jsme si tam objednali dovolenou. Nebyl. Navíc celou noc tam pracovali dělníci a rušili noční klid. V 5 hvězdičkovém hotelu jsme měli ve vaně takovou plíseň že se tam nedalo vlést. Máme to nafocené. Co s tím?(David)
Foto
Dobrý den, tady se bezpochyby jedná o nepřesnou či klamavou informaci ze strany cestovní kanceláře. Jestliže uváděla, že na místě bude otevřen aquapark a ve skutečnosti tomu tak nebylo, tak se jedná o vadu zájezdu. Máte tak možnost požadovat slevu z ceny. Vedle toho můžete navíc požadovat i slevu za hluk v noci i plíseň v koupelně. Všechny uvedené vady jsou celkem závažné, a proto by se dala očekávat poměrně velká sleva z ceny zájezdu, odhadem možná i více než 50 %. Doporučuji Vám zájezd s těmito vadami určitě reklamovat. Reklamaci je potřeba učinit do 1 měsíce od skončení zájezdu. Fotografie, na kterých jsou zachyceny vady, Vám určitě pomohou pro případné další vymáhání nároku. Pomohli by také případní svědci, kteří by mohli potvrdit hluk v nočních hodinách.
Dobry den, Vybral jsem si dovolenou v Egypte na 8dni ale na hotel jsme dorazily v sobotu ve 21:00 a odjezd byl taky v sobotu ve 2:45, takze z planovanych 8dni bylo celkem jen 6dni a sest hodin!!!(Pavel)
Foto
Dobrý den, toto bývá velice častý problém. Podstatné pro uplatnění nějakého nároku bude, co bylo uvedeno v cestovní smlouvě nebo případně v obchodních podmínkách. Pokud byly uvedeny jiné časy odletů a příletů, ze kterých bylo zřejmé, že na místě budete delší dobu, tak by měl být určitě dán Váš nárok na slevu z ceny.
Vazeny pane Novaku. Meli jsme planovany let z Ostravy do Prevezy prez cestovni kancelar. Ale letadlo nomohlo pristat na letisti v Preveze z duvodu vypadku proudu ( tak nam to bylo sdeleno od spolecnosti travel service ). Tak nas letadlo vysadilo na letisti v Soluni a od tud jsme pak byli prevezeni autobusy do mista pobytu ( Lefkada ), cca. ujeli jsme priblizne 400 km navic autobusem a byla nam zkracena dovolena o 1 noc. Jeste jsme v tuto dobu na Lefkade a nebylo nam zatim zdeleno jestli budeme odletat z Prevezy nebo zase ze Solune. Mame narok na nejake odskodneni ? Jak mame postupovat a na koho se mame obratit? Delegat nas na ostrove nedokazal presne informovat...Dekuji za odpoved MocPetrik@seznam.cz(Moc Petr)
Foto
Hezký den, obecně je v případě zpoždění na této vzdálenosti nárok na kompenzaci ve výši 25O eur za osobu. Důležité bude posoudit, čím bylo dáno zpoždění letadla, zda se skutečně jednalo o výpadek proudu na cílovém letišti nebo jiný důvod. Kompenzaci za zpoždění letu je možné vymáhat přímo po leteckém dopravci. Nicméně vedle toho by bylo možné požadovat ještě slevu z ceny zájezdu po cestovní kanceláři, neboť Vaše dovolená byla zkrácena. Co se týká zpátečního odletu, tak by Vás měl informovat především delegát jako zástupce cestovní kanceláře v místě pobytu. Pokud není schopen Vám tyto informace podat, tak se zkuste obrátit přímo na cestovní kancelář, která by Vás měla o veškerých změnách určitě informovat.
Dobrý ečer, letadlo z Guatemaly mělo pruchu, museli jsme přistát ve vedlejším státě, návrat se zpozdil o více než den. zmeškali jsme následný let z madridu do Mnichova, letecká společnost nám odmítla plnění. Je to správně?(B. Vůjtková)
Foto
Zdravím Vás, určitě to není správný postup. V případě zpoždění letu nebo jeho přesměrování do jiné destinace máte nárok na finanční kompenzaci a náhradu škody, která Vám tím vznikla. Letečtí dopravci poměrně často zdůvodňují zpoždění právě technickými problémy nebo poruchou. Nicméně toto nezbavuje leteckou společnost odpovědnosti, protože se nejedná o tzv. mimořádnou okolnost, kterou je například špatné počasí nebo stávka.
Dobrý den, právě jsme se minulý týden vrátili s manželkou z osmidenního zájezdu do Turecka. Zájezd jsme si koupili u Čedoku. Při příjezdu do cílového hotelu v tureckém Bitezu nás čekala nepříjemná překvapení. Už první noc jsme byli obtěžováni asi tak do dvou hodin po půlnoci hlučnou hudbou z restaurace, která se nacházela na sousedním pozemku. Tato situace se během našeho pobytu opakovala asi tak každý druhý den. Další horor byl, že každý den, až do konce našeho zájezdu, se ve 4 hodiny ráno ozýval doslovně řev z tlampače místní mešity, kterou jsme měli od našeho hotelového okna vzdálenou asi 300 metrů. . Takže jsme to měli v přímém přenosu.Tento hluk trval asi tak 2 minuty. Na tyto ¨maličkosti¨ nás ale v cestovní kanceláři Čedoku neupozornili i když o tom bezpochyby museli vědět. To jsme si museli vychutnat až na místě. Proto bych rád věděl zda mohu po Čedoku požadovat za tyto nepříjemné zážitky nějakou finanční náhradu. Můžete mi prosím v tomto problému poradit? Děkuji předem.(Slovenčík Aleš)
Foto
Dobrý den, máte naprostou pravdu, protože cestovní kancelář je povinna Vás informovat o všech skutečnostech a nic nezamlčet. Pokud tedy cestovní kancelář pravidelně pořádá zájezdy do tohoto hotelu, tak se dá předpokládat, že o těchto problémech mohla vědět. Hluk obecně a především hluk v noci je považován za jednu z nejzávaznějších vad zájezdu. Sleva z ceny zájezdu za hluk v noci může dosáhnout až 40 % ! Smyslem dovolené je především odpočinek a pokud se klient nemůže ani pořádně vyspat, tak by za to měl mít nárok na slevu. Doporučuji Vám určitě zájezd reklamovat, ovšem reklamace musí být uplatněna do 1 měsíce od skončení zájezdu.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, je-li normální nebo mají-li v popisu práce delegáti kromě péče o klienty a organizování výletů prodávat věci charakteristické pro navštívenou zem ? Ptám se proto, že v Chorvatsku na ostrově Rab delegátka Čedoku prodává med, rakiji, šátky a různé jiné dárky. Na seznamovací schůzce nejprve odprezentovala med a pak řekla, že o ostrově poví těm, co s ní pojedou na výlet. Ale pokud chtějí jen do města na památky zajistí lodní i auto taxi. Zásadně nezdravila, její první věta byla . "Už jste si koupili med ? " Na pláži lidé od jiných CK říkali, že jim naše delegátka nabízí med. Byla to děsivá zkušenost, arogantní paní parkující vždy na místě pro invalidy....ptali jsme se proč neuklidila uklízečka - odpověď byla, že uklízečky byly zpocené, že mají moc práce....ptali jsme se proč nejsou dětské animace, když v katalogu jsou psány - odpověď zněla, že neví, že není ředitel zeměkoule a atˇ si to zjistíme ve vedlejším hotelu....atd. Mají delegáti v popisu práce prodávat suvenýry??(návštěvníci Chorvatska)
Foto
Dobrý den, velice zdravím všechny čtenáře a děkuji za řadu dotazů. Pokusím se Vám maximálně pomoci. V popisu delegáta cestovní kanceláře určitě není prodej nějakých výrobků nebo suvenýrů. Delegát by se měl především starat o pohodlí klientů, aby byli se vším spokojeni a zájezd odpovídal jejich představám a tomu, co bylo sjednáno. Jednání uvedené delegátky je zarážející a pokud byste chtěli, můžete se obrátit na samotnou cestovní kancelář, kterou na místě zastupuje. Co se týká úklidu pokoje, tak na něj máte nárok a není možné to přejít nějakou výmluvou. Jedná se o vadu zájezdu, za kterou byste mohli požadovat slevu. Stejné je to u animačních programů. Jestliže cestovní kancelář avizovala tyto programy v rámci katalogu, tak je to závazné a musí je poskytnout. Pokud tomu tak není, je to také vada zájezdu, za kterou by Vám měla náležet sleva.