ONLINE CHAT
Dobrý den,mohl byste mi poradit,jak mám postupovat?Objednala jsem si zboží ze slevového serveru Pumba.Bohužel jsem se tentokrát ukvapila a zaplatila předem.Od dubna stále zboží nemám-co teď?Děkuji L.(Lucie)
Foto
Dobrý den, o tomto slevovém serveru najdete na internetu spoustu recenzí i článků. Bohužel, jak jsem seznámen s kauzou portálu Pumba.cz, s vymáháním zboží či finančních prostředků to nevypadá u tohto serveru růžově. Záleží také na podmínkách serveru, které jste při nákupu potvrdila. Znovu všem doporučuji, aby při jakémkoliv nákupu na internetu dodržovali bezpečné desatero! Velmi děkuji za otázky a přeji všem krásný zbytek dne. Jaromír Muchka
Dobrý den,při nákupu na AUKRU jsme obdrželi mobilní telefon proti poslání dopředu peněz.telefon na první dojem fungoval,ale bylo vidět,že je dost poškozený a nefungoval reproduktor u ucha,takže nefunkční. Podle telef.informace majitele měl být funkční.Prodávající je nyní na dovolené v cizině,takže nemůže údajně vrátit peníze a pravděpodobně to nestihneme do 14 dnů.Co máme dělat,poslat mobil zpět?co když nevrátí peníze?nebo jak pokračovt.Mobil stál 1200kč.Děkuji Jana(Jana K)
Foto
Dobrý den, zde je potřeba se chovat dle podmínek této služby. Tento problém prosím řešte neprodleně se zákaznickou podporou Aukra.
Některé internetové obchody prodávají velmi levně známe značky oproti kamenným obchodům i některým eshopům. Jak je toto možné?(Kamila)
Foto
Dobrý den, tyto internetové obchody se nazývají Privátní nákupní kluby. Princip privátních nákupních klubů, kde se většinou prodává oblečení a módní doplňky je ten, že kluby nakupují v zahraničí oblečení ve velkých objemech a tím mohou prodávat za nižší cenu než je na trhu obvyklé. Nevýhoda je pak o něco delší dodací lhůta, většinou kolem 20 dnů. I při nákupu v Privátních nákupních klubech je potřeba dodržovat pravidla bezpečného nakupování!
Co mám dělat když oblečení nakoupené na internetu mi nesedí nebo se mi prostě nelíbí?(Míša Bláhová)
Foto
Dobrý den, v takovém případě můžete do 14 dnů od obdržení zboží vrátit bez udání důvodu. Některé internetové obchody tuto lhůtu mají až 30 dnů, což je ale nad rámec zákona. Vše je uvedeno v obchodních podmínkách obchodu či v jeho nákupním řádu.
Dobrý den, mám strach z nakupování na internetu právě proto, že nevím, jak rozpoznat solidního obchodníka. Na Vánoce bych ráda už v předstihu nakoupila dárky. Poraďte pár opravdu solidních obchodníků. Děkuji.(Bohdana)
Foto
Dobrý den, jak jsem již psal, je potřeba internetový obchod podrobit kontrole, zda splňuje zákonem dané podmínky, přečíst recenze obchodu v internetových fórech a Heurece a případně i vyzkoušet komunikaci se zákaznickou podporou eshopu.
jake vsechny udaje musi mit internetovy obchod uvedeny na svych stankach?(Ondřej Blatny)
Foto
Dobrý den, internetový obchod musí mít uvedeny na svých stránkách informace o provozovateli obchodu, obchodní podmínky, nákupní a reklamační řád.
Jak zjistím, že oblečení, které jsem nakoupil na internetu je opravdu originál a ne fake?(Tomas Nemecek)
Foto
Dobrý den, už při nákupu může být podezřelá velmi nízká cena za zboží či chybějící údaje na stránkách internetového obchodu. Nejdříve můžete kontaktovat přímo internetový obchod, aby Vám prokázal, zda se jedná opravdu o originál. Pokud Vám nebudou informace z dodané obchodem stačit, můžete se obrátit na profesionální zkušebnu www.react.org, kde Vám s určitostí zjistí, zda se jedná o padělek či nikoliv. Pobočka této organizace pro ČR a SK je v Praze v ulici Ostrovského 30. Pokud se padělek potvrdí, oznamte to na Českou obchodní inspekci.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda mám nárok vždy na vrácení zboží do 14 dnů? I když si zboží objednám přes internet a vyzvednu na pobočce? Děkuji(Soňa - Telč)
Foto
Dobrý den, i v případě vyzvednutí zboží na pobočce máte zákonem dané právo do 14 dnů vrátit zboží bez udání důvodu a získat peníze za zboží zpět.
Nakoupil jsem na slevovém portálu kupon na slevu v restauraci, ale než jsem ho stačil využít, tak restaurace zkrachovala. Jak mohu získat peníze zpět?(Fialín)
Foto
Dobrý den, většina slevových portálů funguje jako zprostředkovatel prodeje. Je potřeba si detailneji přečíst obchodní podmínky, které jste odsouhlasil při nákupu kupónu. Slevový portál v tomto případě krachu restaurace nenese odpovědnost. U velkých seriózních slevových portálů však je pravidlo, že pokud se tak stane, slevový portál zákazníkovi kompenzuje újmu nebo mu rovnou vrací finanční prostředky. I v případě slevových portálů je menší riziko při nákupu slevy u větší ověřených slevových portálů.
Zdravím Vás, i když neustále posloucháme a čteme o nebezpečích, která na nás číhají při online nakupování, proč je to stále a určitě bude populárnější než chození do kamenného obchodu? Rychlost, cena....? Díky, Vašek Mazalovský(Vašek Mazalovský)
Foto
Dobrý den, pokud dodržujeme určitá pravidla při nakupování na internetu, minimalizujeme tím případná nebezpečí. Jestliže chci nakoupit v internetovém obchodě, který neznám, tak nejprve si vyhledám na tento eshop recenze pomocí vyhledávačů (Google, Seznam), kam zadám jeho název. Zkontroluji zda obchod splňuje zákonem dané podmínky tím, že uveřejňuje na svých stránkách provozovatele obchodu, obchodní podmínky, reklamační a nákupní řád. Výhoda internetového nakupování je převážně v pohodlí, rychlosti a samozřejmě ceně. Jak jsem psal, pokud dodržujeme pravdila bezpečného nakupování, není se čeho bát. Desatero bezpečného nakupování si můžete přečíst také na těchto stránkách - www.bezpecnynakup.cz
Když chci reklamovat zboží, je nějaká lhůta, jak dlouho to může maximálně trvat? Děkuji(Novotna)
Foto
Dobrý den, maximální doba, po kterou musí internetový obchod vyřídit Vaší reklamaci, je 30 dní.
Kolik mám dnů na odstoupení od smlouvy, když nakoupím v eshopu a od kdy tento čas běží?(Adam Kopecký)
Foto
Dobrý den, na odstoupení od smlouvy máte ze zákona 14 dní. Tato doba začíná běžet od doby převzetí zboží. Některé internetové obchody tuto lhůtu prodlužují až na 30 dní. To je většinou známka toho, že se nemusíte v tomto obchodu bát nakoupit.
Dobry den, nedavno jsem na internetu narazila na online obchod se znackovym zbozim. Od nakupu me nicmene odradil fakt, ze tam nebyla uvedena kontaktni adresa, telefon ani jine udaje. Je to podle vas znameni, ze by nemuselo jit uplne o fer obchod? Dekuji za odpoved, Eliska.(Eliška)
Foto
Dobrý den, internetový obchod by měl splňovat zákonem dané podmínky. Na stránkách internetového obchodu musí být uvedeno, kdo obchod provozuje, obchodní podmínky, nákupní a reklamační řád. Je také dobré si přečíst recenze na daný eshop. Recenze najdete např na Heurece nebo v různých diskuzních fórech na internetu. Stačí název eshopu zadat do vyhledávačů. Také platí pravidlo, že čím více je internetový obchod transparentní k zákazníkům v komunikaci, tím je obchod důvěryhodnější a nemusíte se obávat nákupu. U takových eshopů máte možnost využít telefonní linku na zákaznickou podporu (většinou se jedná o zelenou linku), email s rychlou reakční dobou a nejnovějším hitem transparentních internetových obchodů je online chat přímo na stránkách.
mám velmi dobré zkušensoti na Aukru s prádlem a i při nakupoívání punčoch. Nikdy mě nikdo nepodvedl. Ale jak na triky telefonních operáýtorů? ˇučovali mně internet na mobil, ačkoliv jsem si ho neobjedfnala.... prý automatické(Melanie)
Foto
Dobrý den, Aukro má velmi dobře propracovaný systém proti podvodníkům. Co se týká poplatků za internet v mobilu, je potřeba si pročíst podmínky, které jste odsouhlasila při aktivaci svého telefonního čísla či aktivaci internetu v mobilu nebo jiné služby. Většinou stačí ohlásit Váš problém na zákaznické podpoře daného operátora a ta by Vám měla vyjít vstříc. Jestliže budete dle Vámi odsouhlasených podmínek v právu, neměl by být vůbec žádný problém vyřešit vše k Vaší spokojenosti.