Co lidé nejčastěji kradou?

Jednoznačně mýdlíčka a podobné drobné toaletní potřeby. „Ale výjimkou nejsou ani odpadkové koše, povlečení, nebo dokonce ovladače od televize,“ prozrazuje Tomsky.

Co si můžete odnést domů?

V lepších podnicích bývá zvykem, že jako suvenýry slouží například bačkory, župan nebo mýdlíčka. „Je ale lepší vždy to konzultovat na recepci,“ tvrdí Tomsky.

Co když zalžete o obsahu minibaru?

Podle Tomskyho můžete být v klidu. „Hotely s drinky nejvíce podvádí, kšeftují s falešnými objednávkami. Po příchodu do pokoje si nějaký vemte a nahlašte, že tam chyběl,“ radí.

Jak je to s uklízením pokojů?

Každodenní úklid zabere 30 minut. „Ale pozor, uklízečky nemívají čistidla nádobí a skleničky v minibaru často omyjí jen šampónem či lakem na nábytek,“ varuje Tomsky.

Kolik utratí za hygienické potřeby?

Pochopitelně jde o velikost hotelu. Například řetězec Marriott zaplatí ročně za mýdla, krémy, šampóny, ale třeba i toaletní papír 520 milionů korun.

Nosí si zaměstnanci vybavení domů?

Zlodějíčci by sice hned přišli o místo a museli by platit škodu, občas si ale něco odnesou – většinou drobnosti typu krému nebo bačkor.

Nejhorší zákazníci? Celebrity!

Nejhoršími klienty jsou bohatí lidé, zvláště celebrity! Chtějí všechno zadarmo a k zaměstnancům se prý chovají jako k osobním sluhům.

Co se stane, když někdo v pokoji zemře?

Není to tak vzácné, jak se může zdát. Ale zaměstnanci nesmí sdělovat podrobnosti, zvláště příčinu smrti. „Většinou jde o sebevraždy,“ říká Tomsky.

Mají zaměstnanci přístup k hotelovým sejfům?

Kdepak, nemají! V případě, že zapomenete heslo, tak vám pomůže jen manažer nebo jiná autorizovaná osoba, která použije speciální zařízení.

Co s napůl spotřebovanou toaletní roličkou?

Zde to má každý hotel individuálně. „Většinou ji nechají na pokoji a do zásoby doplní další pro případ nouze,“ tvrdí Tomsky.

Fotogalerie
7 fotografií