Co lidé nejčastěji kradou?
Jednoznačně mýdlíčka a podobné drobné toaletní potřeby. „Ale výjimkou nejsou ani odpadkové koše, povlečení, nebo dokonce ovladače od televize,“ prozrazuje Tomsky.
Co si můžete odnést domů?
V lepších podnicích bývá zvykem, že jako suvenýry slouží například bačkory, župan nebo mýdlíčka. „Je ale lepší vždy to konzultovat na recepci,“ tvrdí Tomsky.
Co když zalžete o obsahu minibaru?
Podle Tomskyho můžete být v klidu. „Hotely s drinky nejvíce podvádí, kšeftují s falešnými objednávkami. Po příchodu do pokoje si nějaký vemte a nahlašte, že tam chyběl,“ radí.
Jak je to s uklízením pokojů?
Každodenní úklid zabere 30 minut. „Ale pozor, uklízečky nemívají čistidla nádobí a skleničky v minibaru často omyjí jen šampónem či lakem na nábytek,“ varuje Tomsky.
Kolik utratí za hygienické potřeby?
Pochopitelně jde o velikost hotelu. Například řetězec Marriott zaplatí ročně za mýdla, krémy, šampóny, ale třeba i toaletní papír 520 milionů korun.
Nosí si zaměstnanci vybavení domů?
Zlodějíčci by sice hned přišli o místo a museli by platit škodu, občas si ale něco odnesou – většinou drobnosti typu krému nebo bačkor.
Nejhorší zákazníci? Celebrity!
Nejhoršími klienty jsou bohatí lidé, zvláště celebrity! Chtějí všechno zadarmo a k zaměstnancům se prý chovají jako k osobním sluhům.
Co se stane, když někdo v pokoji zemře?
Není to tak vzácné, jak se může zdát. Ale zaměstnanci nesmí sdělovat podrobnosti, zvláště příčinu smrti. „Většinou jde o sebevraždy,“ říká Tomsky.
Mají zaměstnanci přístup k hotelovým sejfům?
Kdepak, nemají! V případě, že zapomenete heslo, tak vám pomůže jen manažer nebo jiná autorizovaná osoba, která použije speciální zařízení.
Co s napůl spotřebovanou toaletní roličkou?
Zde to má každý hotel individuálně. „Většinou ji nechají na pokoji a do zásoby doplní další pro případ nouze,“ tvrdí Tomsky.