„RegioPantery budou jezdit na tratích kde jsou v současné době nasazovány klasické soupravy tažené lokomotivou,“ uvedl ředitel ČD Petr Žaluda. Vlak RegioPanter je nízkopodlažní, což ulehčí nástup nejen seniorům a vozíčkářům, tak i maminkám s kočárky. Ty navíc mají k dispozici na toaletách sklápěcí přebalovaní pult.

Pro vozíčkáře k je připravena nástupní plošina, nevidomí mají k dispozici speciální zařízení pro usnadnění orientace při nástupu.

V 1. třídě zajišťují komfort dvě polohovatelná sedadla se zvětšeným prostorem pro nohy a zásuvky pro PC připojení.

Interiér 2. třídy je koncipován jako otevřený a snadno průchozí. Celý vlak je klimatizovaný a k dispozici je kompletní zařízení pro WiFi připojení.

Nové RegioPantery budou moci jezdit maximální rychlostí až 160 km/h. „Soupravy se vyrábí jako dvouvozové nebo třívozové. V pěti krajích Česka vyjede na trať 15 třívozových a 4 dvouvozové soupravy,“ řekl šéf skupiny Škoda Transportation Josef Bernard.

Kde budou RegioPantery jezdit?

ÚSTECKÝ KRAJ

* Litvínov – Ústí nad Labem

* Kadaň – Most – Ustí nad Labem – Děčín

PARDUBICKÝ A KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ

* Pardubice – Hradec Králové - Jaroměř

OLOMOUCKÝ KRAJ

* Šumperk – Zábřeh na Moravě

* Olomouc – Prostějov – Nezamyslice

JIHOČESKÝ KRAJ

* Strakonice – České Budějovice – České Velenice

Technická data:

1) Rozchod: 1435 mm

2) Maximální rychlost: 160 km/h

3) Délka vozidla přes nárazníky: dvouvozová: 52 900 mm

třívozová: 79 400 mm

4) Šířka vozidla: 2820 mm

5) Výška vozidla: 4260 mm

6) Hmotnost soupravy 106 až 160 tun

7) Počet sedadel: dvovozová: 1. třída 9 sedadel, 2. třída 138 sedadel

třívozová: 1. třída 9 sedadel, 2. třída 232 sedadel

8) Výkon: dvouvozová 4 x 340 kW

třívozová 6 x 340 kW

Fotogalerie
4 fotografie