„RegioPantery budou jezdit na tratích kde jsou v současné době nasazovány klasické soupravy tažené lokomotivou,“ uvedl ředitel ČD Petr Žaluda. Vlak RegioPanter je nízkopodlažní, což ulehčí nástup nejen seniorům a vozíčkářům, tak i maminkám s kočárky. Ty navíc mají k dispozici na toaletách sklápěcí přebalovaní pult.
Pro vozíčkáře k je připravena nástupní plošina, nevidomí mají k dispozici speciální zařízení pro usnadnění orientace při nástupu.
V 1. třídě zajišťují komfort dvě polohovatelná sedadla se zvětšeným prostorem pro nohy a zásuvky pro PC připojení.
Interiér 2. třídy je koncipován jako otevřený a snadno průchozí. Celý vlak je klimatizovaný a k dispozici je kompletní zařízení pro WiFi připojení.
Nové RegioPantery budou moci jezdit maximální rychlostí až 160 km/h. „Soupravy se vyrábí jako dvouvozové nebo třívozové. V pěti krajích Česka vyjede na trať 15 třívozových a 4 dvouvozové soupravy,“ řekl šéf skupiny Škoda Transportation Josef Bernard.
Kde budou RegioPantery jezdit?
ÚSTECKÝ KRAJ
* Litvínov – Ústí nad Labem
* Kadaň – Most – Ustí nad Labem – Děčín
PARDUBICKÝ A KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ
* Pardubice – Hradec Králové - Jaroměř
OLOMOUCKÝ KRAJ
* Šumperk – Zábřeh na Moravě
* Olomouc – Prostějov – Nezamyslice
JIHOČESKÝ KRAJ
* Strakonice – České Budějovice – České Velenice
Technická data:
1) Rozchod: 1435 mm
2) Maximální rychlost: 160 km/h
3) Délka vozidla přes nárazníky: dvouvozová: 52 900 mm
třívozová: 79 400 mm
4) Šířka vozidla: 2820 mm
5) Výška vozidla: 4260 mm
6) Hmotnost soupravy 106 až 160 tun
7) Počet sedadel: dvovozová: 1. třída 9 sedadel, 2. třída 138 sedadel
třívozová: 1. třída 9 sedadel, 2. třída 232 sedadel
8) Výkon: dvouvozová 4 x 340 kW
třívozová 6 x 340 kW