Během pár dní nám Toyota C-HR přirostla k srdci. Zazlíváme jí sice nějaké praktické prohřešky, jako horší nastupování dozadu, hledání kliky dveří nebo průměrný kufr, ale získala si nás originalitou. Základem je atraktivní design karoserie a příjemná atmosféra uvnitř vozu, doplněná zajímavými stylistickými prvky. Navíc se nám zamlouvají její výborná sedadla, příjemné jízdní vlastnosti, úsporný provoz ve městě i bohatá výbava.  

Toyota C-HR se nabízí ve dvou motorizacích. První je přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.2 Turbo s výkonem 85 kW, druhou hybridní pohonná jednotka, která svým způsobem nahrazuje vznětové agregáty. K futuristickému designu se více hodí. Jedná se o nejmodernější systém japonské značky používaný v aktuálním priusu a složený je ze zážehové osmnáctistovky s výkonem 72 kW a elektromotoru disponujícího 53 kW. Jízda se nijak neliší od ostatních hybridů Toyoty. Rozjíždí se plynule na elektřinu a následné připojení spalovacího motoru je neznatelné. Plynulá jízda vás odmění tichým chodem.

Za řídicím pultem

Výlet do jiných dimenzí, to není C-HR zvenku, ale i zevnitř. Tvary výrazně oživuje modrá lišta linoucí se přes palubní desku od jedněch dveří ke druhým – tyto stylové dekory, prémiové podsvícení nebo barevně sladěné potahy sedadel, kůží potažené vrchní části palubní desky a loketní opěrky dostanete od výbavy Dynamic. Stylistický bonbonek představují ornamenty v přední části stropního obložení nebo plasticky ztvárněné výplně dveří. Také se nám líbí minimum tlačítek a velká obrazovka multimediálního systému – v našem případě i s navigací - usazená co nejvíce nahoře. Toto řešení přibližuje obrazovku blízko zornému poli řidiče. Divoké tvary karoserie a splývavá zadní stěna se projevily na velikosti zavazadelníku. Naštěstí baterie jsou ukryté pod zadním sedadlem a vůbec nezasahují do kufru, jehož objem je 377 litrů.

hodnocení

+

Neotřelý design

Styl interiéru

Výborná sedadla

Skvělá spotřeba ve městě

-

Nastupování dozadu

základní údaje

MOTOR

Zdvihový objem 1798 cm3. Výkon 90 kW při 5200 ot./min, točivý moment 142 N.m při 3600 ot./min. Pohon předních kol. Převodovka E-CVT. Nejvyšší rychlost 170 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 11 s. Spotřeba paliva podle výrobce 3,9 l/100 km.

ROZMĚRY

Délka x šířka x výška:     4360 x 1795 x 1555 mm

Rozvor náprav:  2640 mm

Objem kufru:      377 l

CENY

Nejlevnější Toyota HR-V 1.2        489 900 Kč

Testovaný hybrid 1.8 E-CVT        629 900 Kč

 

Fotogalerie
3 fotografie

Autor: David Šprincl