Lada Vesta se v Česku neprodává oficiálně, jen u nezávislých obchodníků. Díky nečinnosti českého zastoupení Lady můžete mít dojem, že značka už nežije. Opak je pravda. Automobilka AvtoVAZ se za přispění akcionáře Renault-Nissan Alliance chce stát moderním výrobcem. A daří se jí to. Ta naše lada k testu přijela díky vyškovské firmě Remoraid.

Firma nabízí vestu výhradně s benzinovou šestnáctistovkou (vyrábí se také motor 1,8 l) a s manuální nebo robotizovanou samočinnou převodovkou. A naše dojmy? Vesta je hmatatelným důkazem, že automobilka AvtoVAZ nespí. Její auta sice nadále patří k těm jednodušším, ale už není důvod si je dobírat. Za základ 289 900 Kč sice dostanete ve vestě nečekaně bohatou výbavu, ale podobně nakoupíte u celé řady značek s kvalitním zázemím. A právě nad servisem a zárukou u Lady visí příliš mnoho otazníků.

Jízdně obstála vesta rozhodně se ctí. Řízení dobře reaguje, netuhne a řidič cítí, co se pod ním děje. Vesta se chovala nezáludně, když toho bylo na pneumatiky příliš, čitelně se sklouzla a bezpečně dokončila manévr. Komfort odpružení je dokonce příkladný.

Tedy v rámci limitů jednoduché techniky. Když se po rozbité okresce rozletíte v tempu, jaké 106 koní dovolí, podvozek přece jen znejistí a zastaví vaši vášeň, zatímco třeba ve Škodě Rapid můžete s klidem dál tlačit na plyn.

Zatímco interiér Lady Priora vyvolával při porovnání s konkurenty úsměv, vesta už nedává ke vtipkování prostor. Jen pár detailů připomíná, že Lada je teprve na půli cesty.

Třeba pás laciného těsnění, které vykoukne po otevření klimatizované schránky před spolujezdcem, vibrující zrcátko řidiče a rachot v útrobách dveří poblíž řidičova ucha. Naopak spáry karoserie jsou přesnější než u leckterých Francouzů a poctivě huňaté koberce už dnes nepoužívá ani Mercedes.

S dynamikou jízdy jsme neměli žádný problém. Pro dané účely je nepřeplňovaná šestnáctistovka zcela vyhovující. Vadila nám ale jiná věc. Kolem 2500 otáček motor zvláštně troubí a při přechodu do středního pásma otáček rezonuje. Po dálnici jsme jezdili za 8,5–9,0 litru, ve městě jsme se chvílemi dotkli i desítky a uvolněným tempem se dostali na 6,5 l. Celkový průměr osciloval kolem 7,5 l/100 km.

Kolik stojí?

VIDEO: Autosalon - rozhovor

Video
délka: 00:56.76
1080p 720p 480p 360p 240p

Autosalon - rozhovor infobiro.tv

Fotogalerie
8 fotografií