První dojmy se nesou na vlně pohodlí – přední sedadla jsou fantastická, interiér velkoryse prostorný, a hlavně cestující ve druhé řadě se mají na co těšit. Třeba »spací paket « jsme dosud v jiném autě neviděli – obsahuje klapky na oči, deku a výklopné bočnice hlavových opěrek. Jako v business třídě v letadlech…

Hodně pohodlný je také podvozek, v nejvyšší verzi s nastavitelnou tuhostí tlumičů. V komfort-režimu kodiaq precizně žehlil i nástrahy lesní cesty, na klikatých norských silničkách zase přišel ke slovu sportovní režim vozu, který dal vyniknout obratnosti a hravosti podvozku.

Kodiaq totiž účinně maskuje příslušnost k vyšším a těžším vozům SUV, pocitově se řídí jako octavia či superb. Kodiaq je pro Škodu v mnoha směrech revolučním modelem. Úplně poprvé třeba nabídne místo pro sedm pasažérů.

Třetí řada sedadel se bude nabízet za příplatek a vyklápí se z podlahy kufru. Skvěle se hodí hlavně pro přepravu dětí, ale na kratší vzdálenost se tam usadí i dospělý s výškou 180 cm. A pro zavazadla pořád zbude místa asi jako ve fabii! V pětimístné konfiguraci Škodovka tradičně trhá rekordy, když kodiaq »spolkne« až 720 litrů nákladu.

Nová škodovka se odhalí začátkem září, první auta pro zákazníky opustí továrnu v Kvasinách na přelomu ledna a února příštího roku. A cena? Dle odhadů by mohl kodiaq startovat někde kolem 650 000 Kč, tedy na úrovni superbu.

Rozměry

  • Délka 4697 mm
  • Šířka 1882 mm
  • Výška 1676 mm
  • Rozvor 2791 mm
  • Kufr 720 litrů

Chytré nápady

  • Ochrana hran dveří proti odření
  • Hlavové opěrky s bočnicemi pro komfortní spaní
  • Deštníky uložené v předních dveřích
  • Škrabka na okna ve víčku nádrže
  • Magnetická baterka v kufru

Nové SUV představuje milník také v oblasti propojení se světem internetu. Cíle a trasy si třeba naplánujete v teple domova a do auta je pošlete přes internet, ve voze můžete sledovat zprávy nebo předpověď počasí. Navíc si přes mobil můžete kodiaqa zkontrolovat–hlídat, kde parkuje, jestli je zamčený nebo kolik paliva mu zbývá v nádrži.

Ve škodovce poprvé:

  • Sedm sedadel
  • Komplexní propojení s internetem
  • Vyhřívaný volant
  • Asistent pro couvání s přívěsem
  • Systém kamer kolem celého vozu
  • Bezdrátové dobíjení mobilu

Benzinové motory

  • 1.4 TSI/110 kW
  • 2.0 TSI/132 kW

Naftové motory

  • 2.0 TDI/110 kW
  • 2.0 TDI/140 kW

V budoucnu se počítá i s hybridním pohonem (benzin + elektromotor)

Studie VisionS:  Interiér ani jediný exemplář definitivní podoby Škody Kodiaq jsme nesměli fotit, zatím musí zůstat jen v naší paměti. Sériová podoba se hodně blíží designové studii VisionS, auto působí velmi kompaktně a dynamicky. Na rozdíl od agresivně ostrého superbu je ale příď výrazně oblejší.

Video z exkluzivního testu najdete zde>>>

Fotogalerie
10 fotografií