První dojmy se nesou na vlně pohodlí – přední sedadla jsou fantastická, interiér velkoryse prostorný, a hlavně cestující ve druhé řadě se mají na co těšit. Třeba »spací paket « jsme dosud v jiném autě neviděli – obsahuje klapky na oči, deku a výklopné bočnice hlavových opěrek. Jako v business třídě v letadlech…
Hodně pohodlný je také podvozek, v nejvyšší verzi s nastavitelnou tuhostí tlumičů. V komfort-režimu kodiaq precizně žehlil i nástrahy lesní cesty, na klikatých norských silničkách zase přišel ke slovu sportovní režim vozu, který dal vyniknout obratnosti a hravosti podvozku.
Kodiaq totiž účinně maskuje příslušnost k vyšším a těžším vozům SUV, pocitově se řídí jako octavia či superb. Kodiaq je pro Škodu v mnoha směrech revolučním modelem. Úplně poprvé třeba nabídne místo pro sedm pasažérů.
Třetí řada sedadel se bude nabízet za příplatek a vyklápí se z podlahy kufru. Skvěle se hodí hlavně pro přepravu dětí, ale na kratší vzdálenost se tam usadí i dospělý s výškou 180 cm. A pro zavazadla pořád zbude místa asi jako ve fabii! V pětimístné konfiguraci Škodovka tradičně trhá rekordy, když kodiaq »spolkne« až 720 litrů nákladu.
Nová škodovka se odhalí začátkem září, první auta pro zákazníky opustí továrnu v Kvasinách na přelomu ledna a února příštího roku. A cena? Dle odhadů by mohl kodiaq startovat někde kolem 650 000 Kč, tedy na úrovni superbu.
Rozměry
- Délka 4697 mm
- Šířka 1882 mm
- Výška 1676 mm
- Rozvor 2791 mm
- Kufr 720 litrů
Chytré nápady
- Ochrana hran dveří proti odření
- Hlavové opěrky s bočnicemi pro komfortní spaní
- Deštníky uložené v předních dveřích
- Škrabka na okna ve víčku nádrže
- Magnetická baterka v kufru
Nové SUV představuje milník také v oblasti propojení se světem internetu. Cíle a trasy si třeba naplánujete v teple domova a do auta je pošlete přes internet, ve voze můžete sledovat zprávy nebo předpověď počasí. Navíc si přes mobil můžete kodiaqa zkontrolovat–hlídat, kde parkuje, jestli je zamčený nebo kolik paliva mu zbývá v nádrži.
Ve škodovce poprvé:
- Sedm sedadel
- Komplexní propojení s internetem
- Vyhřívaný volant
- Asistent pro couvání s přívěsem
- Systém kamer kolem celého vozu
- Bezdrátové dobíjení mobilu
Benzinové motory
- 1.4 TSI/110 kW
- 2.0 TSI/132 kW
Naftové motory
- 2.0 TDI/110 kW
- 2.0 TDI/140 kW
V budoucnu se počítá i s hybridním pohonem (benzin + elektromotor)
Studie VisionS: Interiér ani jediný exemplář definitivní podoby Škody Kodiaq jsme nesměli fotit, zatím musí zůstat jen v naší paměti. Sériová podoba se hodně blíží designové studii VisionS, auto působí velmi kompaktně a dynamicky. Na rozdíl od agresivně ostrého superbu je ale příď výrazně oblejší.