Princip je jednoduchý. Pokud zavoláte na číslo 1224, budete v průměru za 6 vteřin spojeni s operátorem. Nahlásíte název pojišťovny, u které je dané auto pojištěno. Pokud to nebudete vědět, operátor tuto informaci vyhledá podle SPZ auta. Poté vás přepojí na smluvní asistenční společnost vaší pojišťovny, která na místo okamžitě vyšle vůz (dojezd je v průměru do 30 minut) a zařídí opravu nebo odtažení auta do seriózního servisu. A to vše v rozsahu sjednaném v  povinném ručení či havarijním pojištění.

Asistence nejenom po nehodě, ale také při poruše

Linku pomoci řidičům 1224 můžete volat kdykoli, nezáleží na tom, zda vám auto nejede z důvodu nehody či poruchy. Povinné ručení či havarijní pojištění obvykle obsahuje určitý balík asistenčních služeb, které motoristovi v nesnázích pomohou. Řidič se po identifikaci své pojistné smlouvy na lince dozví, na co má nárok v rámci pojištění zdarma, případně je mu za výhodnějších podmínek nabídnuta pomoc nad rámec služeb zahrnutých v pojištění. Podle typu poruchy asistenční společnost závadu vyřeší na místě nebo zajistí odtah.

Úspora a ochrana před „lovci nehod“

Pokud zavoláte na číslo 1224, získáte okamžitý přístup k asistenčním službám, které máte již zahrnuté v ceně povinného ručení či havarijního pojištění. Navíc se ochráníte před neseriózními „službami“ lovců nehod. Ti loví své oběti u dopravních nehod, kde řidičům vnucují zbytečné a nevýhodné služby, jež pak často pojišťovna nemůže uhradit.

12 měsíců v roce, 24 hodin denně

Číslo 1224 je dostupné non-stop – 12 měsíců v roce, 24 hodin denně. Číslo si díky tomu snadno zapamatujete, ale v případě potřeby ho naleznete i na Zelené kartě pojištěného vozidla, na  Evropském záznamu o dopravní nehodě nebo na webech pojišťoven.

Bezplatná služba

Vlastní služba Linky pomoci řidičům je zdarma. Za volání zaplatíte pouze vašemu telefonnímu operátorovi v průměru 3 až 5 korun za minutu hovoru, přičemž samotná doba jeho trvání je obvykle velmi krátká. Naproti tomu zavoláním na linku 1224 získáváte asistenční služby v hodnotě až několika tisíc korun.

S čím linka 1224 nepomůže

Linka 1224 je určena pouze pro případ nehody či poruchy v České republice. Pokud budete potřebovat asistenci v zahraničí, je nutné volat na telefonní číslo uvedené pro tyto účely na zelené kartě. Prostřednictvím čísla 1224 je možné se dovolat jen na příslušnou asistenční společnost pojišťovny, která poskytne pomoc s opravou či odtahem nepojízdného vozidla. V případě, že budete chtít nahlásit škodní událost pojišťovně nebo získat informace o pojištění, je nutné kontaktovat přímo infolinku vaší pojišťovny.