Zákazníci kupují Škodu Superb jako diví, automobilka již registruje několik set objednávek a vůz vyhrává srovnávací testy po celé Evropě. Nás ale tentokrát zajímá praktičtější varianta Combi s obřím zavazadelníkem o objemu 660 až 1950 litrů. Proto jsme se vydali na točité silničky v okolí jezera Tegernsee v Německu, kde čekala flotila testovacích vozů.

K první jízdě jsme si vybrali nejsilnější turbodiesel o objemu dvou litrů a výkonu 140 kW. Právě ten bude podle nás vůbec nejoblíbenější jednotkou v nabídce. K němu jsme zvolili osvědčenou manuální převodovku a pohon předních kol.

První dojmy? Tohle funguje náramně! Motor běží velmi hladce a tiše, nevibruje a má krásně hutný zátah, který se naplno projeví po překročení 2000 otáček. Dlouhé převody krotí hluk i spotřebu na dálnici, a když chcete razantněji zrychlit, stačí si podřadit, což díky hladké a přesné kulise řadicí páky není žádný problém.

V Německu jsme vyzkoušeli i rychlosti dost nad 200 km/h a i při nich zůstával Superb naprosto stabilní a až na odvalování pneumatik také tichý. Když však jedete podle českých dálničních limitů, udržíte spotřebu hravě pod šesti litry.

Nejvíce ale překvapil podvozek. U běžného Superbu se občas zdálo, že je vůz s adaptivními tlumiči v běžném režimu až příliš houpavý. To však u kombi neplatí, automobil mnohem lépe kontroluje právě tyto pohyby karoserie a přitom zůstává navýsost pohodlný. Navíc skvělá ovladatelnost a dojem kompaktnějšího vozu zůstává. Superb Combi je zkrátka ideální cestovní stroj.

Více informací a rozsáhlé fotogalerie nového modelu Škoda Superb Combi naleznete na www.auto.cz

Superb Combi - Základní údaje

Objem motoru          1,4 až 2,0 litru
Maximální výkon       88 až 206 kW
Základní cena         629 900 až 1 111 900 Kč
Spotřeba paliva       4,0 až 7,2 l na 100 km
Zavazadlový prostor   660 až 1950 l

Fotogalerie
15 fotografií