Auto má být po všech směrech dokonalé a nabízet nejvybranější materiály, precizní zpracování a prostor srovnatelný s vyšší třídou.

Dnešního odhalení vozu v pražském Fóru Karlín se zúčastní zástupci světových médií a 850 hostů z řad společenské a podnikatelské smetánky.

Česká filharmonie s dirigentem Jiřím Bělohlávkem zahraje speciální symfonii s názvem Superb.

Před světovou premiérou viděl finální podobu nové Škody Superb Svět motorů. A nejen to: Řídil i maskované prototypy v reálném provozu a od konstruktérů získal záplavu informací. Leč foťáky zabavené, čočky mobilů zalepené…

O to víc Svět motorů žhavil paměťové závity. A dojmy? „Je krásný! Na to přísahám. Zatímco vzhled nové fabie byl velmi diskutovaný, ale nakonec nám přišel docela očekávatelný, superb je odvážnější, než jsem čekal. Z jarního zeleného konceptu Vision C si bere nečekaně mnoho,“ líčí Jiří Baborský ze Světa motorů.

Novinka je o zásadních 47 mm širší, rozchod přední nápravy se natáhl o 39 a zadní dokonce o 54 mm. Postoj superbu je díky tomu přirozenější a sebevědomější. „Kapota je navíc zvrásněná hned šesti ostrými prolisy a působí vážně agresivně,“ říká Jiří Baborský.

Jízdně se novinka zlepšila o třídu. Příjemně houpe a napružené poskakování patří minulosti. K tomu nám říká své vedoucí projektu Roman Havelka: „Superb je první škodovkou, v níž nabídneme adaptivní tlumiče. Hlavně díky nim a použití větších kol s vyšším profilovým číslem pneumatik se nám podařilo docílit tak výrazného zlepšení.“

Superb konečně jede tak, jak jsme si to odjakživa přáli. Pohodlně. Dokonce i po přepnutí podvozku do sportovního režimu nám vzadu připadá pohodlnější než současná generace. Na českých okreskách zase bude co zkoumat…

Fotogalerie
11 fotografií